„Absorptio“ – muzikali ir ironijos nestokojanti diskusija apie operos žanrą

Absorptio_repeticija2_LNOBT_fotoAgnėAmbrozaitytė

Penktadienio vakarą, sostinėje siaučiant „Kultūros nakčiai“, LNOBT ir „Operomanija“ kviečia dalyvauti šiuolaikinės operos „Absorptio“ premjeroje. Ją išgirs ir pamatys tie laimingieji, kurie suspėjo užsiregistruoti į tris premjerinius seansus, vyksiančius birželio 7 d. 22 ir 23.30 val. bei birželio 8 d. 1 valandą nakties.

„Absorptio“ – interaktyvus kūrinys, galinga jėga sugeriantis į save (lot. absorptio – sugėrimas, sutraukimas) šiuolaikinio meno, muzikos ir operos kontekstus. Tai – šiuolaikinė opera ir tuo pačiu ironiškas jos komentaras. Nedidelė žiūrovų grupelė tampa kūrinio dalimi ir patiria atpažįstamas socialines situacijas, o tuo pačiu permąsto, ką reiškia „eiti į operą“ ar jos klausytis.

„Mes tarsi bandome kvestionuoti operos žanrą. Įprastai šiuolaikinės operos savo masteliais būna kuklesnės už klasikines, bet „Absorptio“ projekto dalyvių skaičiumi neatsiliks nuo didžiųjų pastatymų. Aktorines užduotis čia turės netgi LNOBT orkestro muzikantai“, – atskleidžia projekto režisierė Agnė Ambrozaitytė.

Erdvė, kurioje vyksta pagrindinis „Absorptio“ veiksmas – tai „Opera Social House“, šalia LNOBT rūmų stovintis ir kažkada tam pačiam teatrui priklausęs pastatas, kurį šiandien galima traktuoti kaip „aukštosios kultūros“ antipodą. Tačiau kūrinyje, pasitelkiant ausinėse girdimą garso takelį, yra įveiklinami abu su opera siejami pastatai – jie tarsi komentuoja vienas kitą, įsiliedami į bendrą miesto dialogą. Kūrinio finalas, keliaujančiųjų „Absorptio“ numatytu maršrutu džiaugsmui, nuskambės gyvai.

„Muzikine prasme tai bus pakankamai įvairu. Siekiame muzika ne tik iliustruoti konkrečias situacijas, bet ir pažvelgti į jas ironiškai. Ironijos neišvengs ir pats operos žanras, ir jo užkulisiai. Pasitelksime operai visiškai nebūdingus tekstus, ateinančius iš popkultūros, tačiau operos balsų pristatomus operine maniera“, – atskleidžia kompozitorius Dominykas Digimas, „Auksinio scenos kryžiaus“ ir Lietuvos kompozitorių sąjungos organizuoto geriausių 2023 m. kūrinių konkurso laureatas.

„Absorptio“ dramaturgija kvestionuoja ambicijų, sėkmės ir aukštumų siekimo, meno kūrimo ir vartojimo logiką. „Tai kūrinys, apie kurį nėra lengva pasakoti, nes jis yra patyriminis. Jis skirtas smalsiam ir kritiškam žiūrovui, nesibaiminančiam, kad jo įsitikinimai apie operą šiek tiek pakis“, – sako „Absorptio“ dramaturgas, šiuolaikinio meno ir muzikos srityse dirbantis filosofas ir kuratorius Edvardas Šumila.


Projekto scenografijos autorius – Nacionalinės kultūros ir meno premijos laureatas Dainius Liškevičius, kostiumų autorė – konceptualaus žvilgsnio mados dizainerė Morta Nakaitė. Vaizdo ir montažo režisierius – Kornelijus Jaroševičius, grafikos dizaineris – Simonas Kotovas, šviesų dailininkas – Dainius Urbonis.

„Absorptio“ muzikinės dalies atlikimui vadovauja dirigentas Karolis Variakojis. Pagrindinius vaidmenis atlieka jauni operos solistai Gabrielė Bukinė ir Karolis Kašiuba. Kūrinyje girdėsis ir su opera nesusijusių, tačiau daugeliui lengvai atpažįstamų balsų: rengiant kūrinio garso takelį, dalyvavo Inga Valinskienė ir Marijus Žiedas.

Šiuolaikinė opera „Absorptio“ sukurta LNOBT ir „Operomanijos“ jungtinio šiuolaikinės operos projekto „Operos genomas“ kontekste.

Kadangi norinčiųjų patirti „Absorptio“ nuotykį „Kultūros naktį“ yra daugiau, nei rengėjai gali pasiūlyti vietų, atkakliausiems šiuolaikinės operos gerbėjams paliekama viltis: likus 30 minučių iki kiekvieno seanso pradžios „Opera Social House“ bus pradedamas pildyti laukiančiųjų sąrašas. Į jį patekusieji galėtų dalyvauti renginyje, jei kažkas iš anksčiau užsiregistravusiųjų neatvyktų.

Reklama

Susiję straipsniai

Jonas Grigas. Šiurpūs mokslo eksperimentai

Žinios daugiausiai kuriamos eksperimentuojant. Taip kuriamos elektronikos komponentės, vaistai, gydymo būdai ir t. t. Viduramžiais Šventosios Romos imperatorius...

Valdas Sutkus. Amerikiečiai nerimauja dėl dirbtinio intelekto įtakos rinkimams

Didėjant nerimui dėl dirbtinio intelekto vaidmens kasdieniame gyvenime, dauguma amerikiečių teigia, kad jiems nerimą kelia dirbtinio intelekto poveikis...

Ž. Maurico triušiai valdžios išbalinimui

Almantas Satnkūnas Kai pritrūksta argumentų valdančiųjų teiginiams „gyvenam kaip niekad gerai“ pagrįsti, tai net triušiai iš kepurės pradedami traukti. Štai...

Enochas Powellas. Kraujo upės

Andrius Balsevičius: Enocho Powello kalba „Kraujo upės“, pasakyta Konservatorių asociacijos susitikime Birmingheme 1968 metais, kurioje pranašaujamas Britanijos gyventojų...