Olava STRIKULIENĖ
Dabar advento metas. Katalikiškasis pasaulis laukia kūdikėlio Jėzaus gimimo ir kas savaitę užgesina po vieną advento vainiko žvakę. Tai dienos, kurios turėtų mums suteikti rimties ir vilties, kad tamsumos išsisklaidys, Jėzus vėl gims, po truputį ims šviesėti dienos. Bet… žmonės, save vadinantys krikščionimis, pešasi tarpusavyje, Briuselis rekomenduoja nieko nesveikinti su Kalėdomis, kad kitų religijų neįžeistume. Ar Europoje, turinčioje istorines krikščioniškosios civilizacijos šaknis, dar liko vietos krikščionims?
„Nėra advento ramybės nei Lietuvoje, nei pasaulyje. Susipriešinę dėl koronaviruso, dėl skiepų, dėl Stambulo konvencijos ratifikavimo, dėl vienos lyties partnerystės, santuokos, dėl narkotikų įteisinimo, alkoholio vartojimo.
Bet adventas pranašo žodžiais skelbia – „Nusivilk gedulo bei vargo drabužį ir apsivilk puošniausiais rūbais garbės, kurią tau amžiams suteikia Dievas. Užsivilk jo teisybės apsiaustą”. Dievo garbė tegul tave lydi. Tikėjimo laikykis. Lauk šventų Kalėdų.
O ką Briuselis paskelbė, kad su Kalėdomis negalima sveikinti, nes tai įžeidžia kitaip tikinčius, tai yra katalikų įžeidimas.
Dabar nesakyk „ponia”, kai kreipiesi į moterį ir kad pavardėse nebūtų galima atskirti, ar vyras, ar moteris. Tai kaip reikėtų pagal Europos Sąjungą kalbėti? Aš sveikinsiu su Kalėdomis savo pažįstamą Australijoje. Kaip man sveikinti? Su žiemos švente? Bet ten vasara Australijoje!
Reikės atsilaikyti prieš šią naują kvailystę. Popiežius Pranciškus, ačiū Dievui, jau pasakė, kad niekas neatiduos Kalėdų. Kodėl tik mes, katalikai, turime savo tikėjimo švenčių atsisakyti? Tegul musulmonai atsisako ramadano, o žydai – chanukos.
Ar čia demokratija? Čia prievarta!” – sako Panevėžio vyskupas emeritas Jonas Kauneckas interviu „Vakaro žinioms”.
– Žmonės jau prievarta skiepijami. Sukuriamos tokios sąlygos, kad, nori nenori, vis vien skiepytis privalai, nes negalėsi studijuoti, neteksi darbo ir t.t. Ar toks funkcionierių elgesys yra krikščioniškas?
– Austrijoje įvedė nepasiskiepijusiųjų karantiną. Jei pagauna, kad karantino nesilaiko, baudžia 1600 eurų bauda. Tai bausmė už nesiskiepijimą. Ar čia demokratija?
Aš pats pasiskiepijęs esu ir Galimybių pasą turiu. Aš nepritariu kunigui Pauliui, kai jis kalba apie skiepus kaip apie Žvėries ženklą. (Pranciškonas Paulius Vaineikis pavadino ir Galimybių pasą Žvėries ženklu. Esą kas jį turės, nebus įleistas į Dangaus karalystę – aut. past.) Negalima taip sakyti, kai žmonija kol kas neturi kitų priemonių apsisaugoti. Apsirgo mano pusseserė su vyru, nors buvo pasiskiepiję. Sirgo gana sunkiai, kosėjo, bet į ligoninę gultis neprireikė. O jei būtų nesiskiepiję? Gal daug sunkiau sirgtų? Kam kurti visokias sąmokslo teorijas apie skiepus.
Šventasis Raštas per antrąjį advento sekmadienį aiškiai sako Jono Krikštytojo evangelijos žodžiais – „Taisykite Viešpačiui kelią, ištiesinkite jam takus, kreivi takai taps tiesūs, o duobėti – išlyginti”. Taisykite Viešpačiui kelią, savo gyvenimo ištiesinkite kelius. O narkotikų dekriminalizavimas, alkoholio prekybos apribojimų atlaisvinimas – tai kreivo kelio tolimesnis kreivinimas.
– Bet netgi katalikais save vadinantys politikai tyčiojasi iš nepasiskiepijusių ir siūlo su jais nebendrauti!
– Tai stebina. Tada nedraugaukime su žydais, pabėgėliais, čigonais. Mums trūksta supratimo, užuojautos, empatijos. Kur ji dingo? Gal žmogui sveikata neleidžia vakcinuotis.
Aš niekada neklausiu, ar žmogus pasiskiepijęs. Gal jis, aiškindamasis, kodėl nesiskiepija, bus priverstas man atskleisti savo slepiamą skausmą. Kam man šito reikia, jei žmogus nenori?
– Kas darosi su Europa? Kodėl ji puola, tyčiojasi būtent iš savo pamatinės religijos? Nepuola nei budistų, nei krišnaitų, nei islamo – tik krikščionybę?
– Tai popiežius nuolat ir sako – išsaugokime krikščionišką Šumano Europą. Europos Sąjungą – krikščioniškų valstybių bendriją kūrė krikščionis Robertas Šumanas (Robert Schuman). (Prancūzijos užsienio reikalų ministras R.Šumanas 1950 m. inicijavo ES pirmtakę Anglies ir plieno bendriją, kuriai priklausė Prancūzija, Vakarų Vokietija, Italija, Nyderlandai, Belgija ir Liuksemburgas – aut. past.) ES vėliava (žydrai mėlyname fone dvylikos auksinių žvaigždžių ratas – aut. past.) – tai Marijos ženklas. Kas krikščioniškosios civilizacijos Europai atsitiko, kad eutanaziją bando įvesti, kai kuriose šalyse jau įvedė, kad senelių nemyli, taip savęs negerbia, kad baigia nukirsti savo šaknis? Medis be šaknų neaugs. Negalima sakyti „mama”, „tėte”, kažkokie terminai bus nauji. Vilniaus universitetas jau bando įvesti žodį „žmoga” – neutralų lyčiai žodį. Ir tai inicijavo profesorius Paulius Subačius, kuris daug metų ėjo Lietuvių katalikų mokslų akademijos prezidento pareigas…
Dabar viskas remiasi į pinigus. Krikščioniškasis tikėjimas – tai ne pinigų, bet gerų darbų ir artimo meilės skatinimas. O Lenkijai Briuselis baudas deda, milijonus turi mokėti, kad laikosi krikščioniško požiūrio į žmogų. Vilniaus universitetas, matyt, bijo, kad, jei laikysis krikščioniško požiūrio į lytis, negaus ES pinigų. Laiko save krikščionimis, bet viską dėl ES pinigų daro.
Jis, Jėzus Kristus, ne kartą buvo paniekintas. Viename spektaklyje į jo veidą buvo mėtomos išmatos. Tegu pabando taip pasielgti su Mahometu. Atsitiks taip, kaip Prancūzijoje atsitiko vienam laikraščiui.
– Kiek žinau, profesorius P.Subačius yra Lietuvos bažnyčios vadovybės labai gerbiamas? Bet „Facebook” apie jus taip parašė: „Jūsų Ekscelencija, įeisite į istoriją kaip ganytojų, o savo ruožtu ir Bažnyčios vienybės griovėjas!”
– Jis knygą apie kardinolą Audrių Bačkį ir apie arkivyskupą Sigitą Tamkevičių parašė (P.Subačius, monografija „Dvidešimt penkeri religinės laisvės metai 1988-2013″, – aut. past.), bet kai aš Didžiajam šeimos gynimo maršui gegužę parašiau jautrų atsišaukimą, jis „Facebook” parašė – vyskupe Jonai, kodėl tu griauni vyskupų vienybę?
O kaip aš tą vienybę griaunu? Visi vyskupai – už šeimą. Tik kai kurie žmonės kalbėjo – neimkite į maršą visokių paleckių, celofanų…
– Kaip paaiškintumėte, kad net Angela Merkel, kurios tėvas buvo pastorius, o ir pati vadovavo krikščionims demokratams, toli gražu nebuvo krikščioniškosios civilizacijos saugotoja. O ir Lietuvoje politikai, pavyzdžiui, Rasa Juknevičienė, Aušra Maldeikienė, Petras Gražulis, nėra patys tobuliausi krikščionybės pavyzdžiai?
– Angelos Merkel tėvai negali už ją atsakyti. Būna, kad iš tos pačios šeimos – vienas kunigas, kitas – ateistas.
Nepasakyčiau, kad ir Petras Gražulis visada katalikiškai elgiasi, bet vėl turiu pripažinti – pats Gražulis sako – aš išmokau iš Kaunecko. Tarybiniais laikais vairavo pas mane mašiną, padėjo rengti renginius jaunimui. Jis buvo labai uolus, tėvai jo labai religingi, buvo trys broliai kunigai, du – kunigai iki šiol.
Evangelija mus, klystančius žmones, kviečia ištiesinti savo kelius, grįžti prie savo šaknų. Dievas kviečia mus susimąstyti.
Neseniai Ukmergėje dalyvavau konferencijoje apie partizaną Juozą Krikštaponį (1912-1945), gestapo ir NKVD suimtą, kankintą. Dabar jam „kergia”, kad Baltarusijoje vadovavo žydų naikinimui. Labai man patiko Ukmergės rajono meras Rolandas Janickas, gavęs Gabrieliaus Landsbergio raštą, jog J.Krikštaponio paminklą nukeltų. Jis pasakė – kai teismas nuspręs, tada. O ne „raudonieji” istorikai ir politikai spręs. Nesigėdiju sakyti – „raudonieji” istorikai, nes jie remiasi KGB archyvais. Kaip galima jais remtis? KGB mokėjo žmones apšmeižti.