Lietuvių tradicionalistai visiškai be reikalo skiria nepakankamai dėmesio kontaktui su Lietuvoje gyvenančiomis mažumomis. Žydais, lenkais, LGBT. „Dialogas” vyksta tyliai, numanomu būdu. Ir tai gali vesti tik į vieną rezultatą: susipriešinimą ir kovą. Panašiai kaip ilgai nesikalbančių sutuoktinių šeimoje situacija veda į slaptą, o vėliau ir atvirą karą.
Tradicionalistai turi visišką teisę ginti savo konstitucines sampratas ir priešintis elitistiniu biurokratiniu būdu primetakomoms „euro zonos šalių vertybėms”. Tačiau rimta politinė programa visuomet turi ką pasakyti visoms visuomenės grupėms bei politiniams oponentams. Kitaip ji nebus rimta.
Kol kas tradicionalistai nesiunčia jokios žinutės minėtoms grupėms, išskyrus karą. Taip, prieš Lietuvos Konstituciją vykdomas karas, siekiama performuluoti šeimos sampratą.
Viešajame lauke (LRT) begėdiškai stumiama politikos ir gyvenimo seksualizacija. Seime ir Vyriausybėje valdo tie, kurie neatstovauja Lietuvos konstitucinėms sampratoms, vadinasi daugumos piliečių nuostatoms. Tačiau gintis ir pulti yra tiktai pirmos ir nebrandžios politinės fazės bruožas. Reikia užaugti ir siūlyti bendro gyvenimo taisykles. Nes karas nėra bendras gyvenimas, o gyventi reikės.
Tradicionalistai turi pripažinti Lietuvos žydų kultūrinį paveldą, kuris yra įspūdingas. Pripažinti ir akcentuoti holokaustą Lietuvoje, lietuvių vaidmenį jame, bet kartu pasakyti, kad holokausto atmintis neturi virsti nusipelniusių Lietuvos valstybingumui žmonių niekinimu.
Sėsti ir kartu sutarti, kaip turi būti viešai atmenami tarp dviejų totalitarinių režimų girnų atsidūrę politiniai veikėjai. Lietuva nėra vienintelė šalis, susidūrusi su tokio pobūdžio problemomis ir pasaulyje yra įvairių atminimo formų.
Tradicionalistai turi nusiųsti žinutę LGBT: jūs esate Lietuvos piliečiai ir mes suinteresuoti, kad jūsų pilietinės, politinės ir socialinės teisės būtų užtikrintos. Tačiau nevalia keisti dviejų lyčių, šeimos ir santuokos prasmės. Nevalia kėsintis į religines, sąžinės, tikėjimo, žodžio laisves, negalima transformuoti švietimo sistemos pagal seksualizacijos (lyties pasirenkamumo) principą. Reikia tartis dėl bendro gyvenimo ar kitokios formos įstatymo.
Taip pat reikia eiti pas Lietuvos lenkus ir tartis dėl jų problemų. Reikia rodyti atvirumą ir aiškintis kur yra raudonos linijos. Aiškintis reikia kartu, o ne atskirai pavieniui.
Kol kas jokio tarimosi nėra. Vyrauja jėgos principas: kas valdo Seimą, LRT, to ir valia. Elitistinis buldozeris iššaukia vis labiau masinį pasipriešinimą.
Tradicionalistai turi paruošti programą su siūlomais sugyvenimo modeliais, o svarbiausia – įsileisti į savo mąstyseną šias nuostatas. Ir eiti realiai ieškoti dialogo, steigti viešų diskusijų forumus. Elitistai turi nustoti triggerinti visuomenę, nenuleidinėti revoliucijų iš viršaus ir taip pat ieškoti politinio dialogo. Jie labai klysta galvodami perlaužti visuomenei stuburą kabinetinėmis instrukcijomis.
Be šito Lietuvos laukia masinis konfliktas. Nėra abejonių, kad yra ne vienas to norintis.
Kol kas abejose pusėse yra politinis tikros lyderystės vakuumas. Kol dar ne vėlu, reikia bandyti. Vėliau gali būti peržengtas slenkstis ir įsisiūbuos masiniai referenduminiai judėjimai, kuriuos bus labai sunku civilizuotai suvaldyti.
Požeminė perėja Vilniuje tapo susipriešinimo simboliu, Vu-du badoma lėlyte, sublimacijos koncentratu. Tipiška pradinė primityvaus konflikto fazė. Kas ryšis iš jos išvesti?
Siaubingai kenksminga rašliava, ypač silpnesniam ar dar tokiems, kurių dar pienas nuo lupų nenudžiūvo! Atrodytų, kad lyg ir nori kažkokios taikos tarp nesutaikomų polių, bet kažkaip suktai, klastingai bandoma įpiršti, kad viskuo kalti normalūs, patriotiški piliečiai čia įvardijami kaip kažkokie „tradicionalistai“ jei kas dar nors kiek „pasistengs“ tai iš jų greit padarys ir nacistus! Ir kas šovė makaulėn autoriui įsakinėti, nurodinėti, diktuoti „tradicionalistams“, bet ne atvirkščiai visokiems išbrinkėliams – kenkėjams, be valstybingumo ir lietuviškų tradicijų supratimo! O, ir kas per postulatai duodami:
1. „Lietuvių tradicionalistai visiškai be reikalo skiria nepakankamai dėmesio kontaktui su Lietuvoje gyvenančiomis mažumomis… žydais, lenkais, LGBT…“! o kodėl ne atvikščiai?
2. „Lietuvių tradicionalistai visiškai be reikalo skiria nepakankamai dėmesio kontaktui su Lietuvoje gyvenančiomis mažumomis. Žydais, lenkais, LGBT…“ Kodėl per mažai? Juk didžiausią laiko dalį tiek politikai, tiek LRT ir kiti smegenų plovėjai tik tuo ir užsiima!
3. „…tradicionalistai nesiunčia jokios žinutės minėtoms grupėms, išskyrus karą..“ Argi „tradicionalistai“ rengė paradus prieš iškrypėlius, o ne atvirkščiai? Argi lietuviai puolė šmeižti žydų didvyrius, o ne atvirkščiai? Ar lietuviai ar žydai klastoja dokumentus, perrašinėja mūsų istoriją ir vis stengiasi visokiais būdais nuslėpti žydų nusikaltimus, žydų žudikus, žvėriškuosius tardytojus ir kankintojus?
4. „…Tradicionalistai turi pripažinti…“ O kodėl kita pusė ne tai kad nenori pripažinti, bet vis labiau ir labiau įžūlėja, kai negauna deramo atkirčio?
5. Tradicionalistai turi nusiųsti žinutę LGBT:..“ O kodėl „tradicionalistai“ turi siuntinėti susitaikėliškas žinutes užsienio šalių tranams griaunantiems tūkstantmečius Lietuvos papročius?
6. „kodėl „tradicionalistai“ tuos tranus turėtų vadinti Lietuvos piliečiais ir prisiekinėti jiems, kad mes „suinteresuoti, kad jų pilietinės, politinės ir socialinės teisės būtų užtikrintos? Gal autoriau pasakytumėte kokios jų teisės pažeidžiamos? Jie ne teisių reikalauja, o privilegijų, jie nori būti gudresniais už lietuvius!
7. Kam „reikia eiti pas „Lietuvos lenkus“ ir dar „tartis dėl jų problemų“? Jie net popiežiaus nenori klausyti, kuris aiškiai pasakė, kad tai ne tikri lenkai, o lietuvių kilmės! Ir tas problemas jie patys sau susikūrė, tai tegu patys ir sprendžia jas, arba bent prašo jas padėti spręsti! Čia vėl svetimos slaviškos valstybės įtaka, o mūsų valstybė be liustracijos nieko nesugeba savarankiškai be nurodymų iš užsienių nuspręsti!
8. „Tradicionalistai” turi paruošti programą eiti realiai ieškoti dialogo“….. Atsiprašom, bet ar nėra ką veikti mūsų valstybėje – vien užsienio tranams ruošti programas ir nuolat ieškoti su jais dialogo, kai jie nesupranta dialogo prasmės, arba tyčia dialogą paverčia savo monologu ir vis labiau ir labiau šiaušiasi?
Mes turime nuo tų, atsiprašant, „mažumų“ gintis ir pulti, nes puolimas yra geriausia gynyba, o ne tiktai pirmos ir nebrandžios politinės fazės bruožas!
Labai teisingai ir argumentuotai para6yta. Pritariu.
Visiškai pritariu autoriaus mintims, kad būtinas dialogas tarp įvairių Lietuvoje gyvenančių tautinių ir kitokių mažumų. Tai demokratinės valstybės priedermė. Vienok egzistuoja ir tam tikri principai, bei tradicijos ir čia absoliuti demokratija ne visada pasiteisina. Todėl ir kyla pagrįsti klausimai.
– ar galime kaltinti visą tautą, dėl nedidelės dalies piliečių dalyvavimo nusikalstamoje veikloje, talkinant šalį okupavusiai kitai valstybei?
– ar Lietuvoje gyvenantys įvairių tautų žmonės, kurie nediskriminuojami nei pagal rasinę, nei pagal tautinę priklausomybę, ar pagal jų lytinę orientaciją gali primesti kitiems savo gyvenimo būdą, tradicijas, reikalauti daugumos Lietuvoje gyvenančių žmonių ilgamečių tradicijų, šeimos sampratos keitimą, iteisinant vienos lyties santuokas, įvaikinant vaikus ir primesti kitiems savo gyvenimo būdą.
– ar galima diskutuoti tokiu klausimu, kaip svetimų valstybių kalbos naudojimą valstybinėse institucijose, kai valstybinė kalba – Lietuvių kalba.
Taigi yra principiniai klausimai, dėl kurių jokia save gerbianti valstybė negali sutikti ir diskutuoti. Elementaru ir padorų gyvenant toje šalyje gerbti jos įstatymus ir papročius ir nesistengti primesti savų (tikėjimo, kalbos, lytinės orientacijos ir kt)
Kai kurie lietuviai lietuvius šaudė ir kankino. Augšti ir žemi okupantams tarnaują pareigūnai į vagonus varė, mirčiai vežė Sibiran. Vien Stribai bent 40000 lietuvių nukankino išžūdė. Kai kurie lietuviai vokiečiams okupantams tarnavo ir žydus šaudė. Kai kurie žydai rusams okupantams tarnavo ir lietuvius kankino, šaudė ir Sibiran vežė. Kai kurie žydai žydus į sunkvežimius sodino ir šaudyti vežė.
Nepriklausomybę atgavusioje Lietuvoje kai kurie Stribai net augščiausioje valdžioje tarnauti priimti buvo. Gal tebetarnauja?
Kodėl nepasekti Lenkijos pavizdžiu ir už juodinimą lietuvių tautos bausti už nusikaltimą?
Tikra teisybė: „holokausto atmintis neturi virsti nusipelniusių Lietuvos valstybingumui žmonių niekinimu”!!!
Nesutinku, kad reikia eiti pas Lietuvos lenkus ir tartis su Tomaševskiu, kuris lojalus putinui ir lukašenkai???
Reikia eiti ir tartis su J. Narkevič, kuris , būdamas ministru, su niekuo nesitarė?
Pagalvok iš naujo,Antanai.