2025-01-11, Šeštadienis
Naujienlaiškis

Edvardas Čiuldė. Kas geriau: perteklinė tiesa ar padalinta moralė? (II dalis, Apipjaustytasis)

Praeitą kartą išsakiau ne tik savo atskirąją vienišiaus nuomonę, bet, kaip atrodo, ir nemenkos dalies žmonių pageidavimą apie tai, kad Šeimų sąjūdžio žinomi, siejami su šio judėjimo atsiradimu žmonės viešai išsakytų savo požiūrį į karą Ukrainoje be jokių išsisukinėjimų, labai aiškiai deklaruotų savo poziciją dėl putininės Rusijos agresijos.

Tokio aiškumo poreikis iškyla dėl to, kad kai kurie Šeimų sąjūdžio organizatorių pareiškimai apie Europos viduryje prasidėjusį karą sukėlė nejaukių abejonių: ar jų didesniu ar mažesniu laipsniu kontraversiški pasisakymai šia tema yra tik dėl žioplumo ir intelektinio nuovargio į viešumą prasprūdę atsitiktiniai žodžiai, ar sąmoningai pasirinkta didžiosios priešpriešos pusė, išduodant žmogiškumo idealus ir europinės civilizacijos priesakus. Kaip atrodo, čia iš tiesų yra tas atvejis, kai trečiojo kelio nėra.

Artūro Orlausko pavėjui pasakyti žodžiai apie tai, kad Lietuvai pasižadėjus aprūpinti visus karo pabėgėlių ukrainiečių vaikus priežiūros paslaugomis vaikų darželiuose, tų vietų darželiuose gali pritrūkti lietuvaičių vaikučiams pabiručiams, tarsi ir nėra tendencingas tiesos iškraipymas, juolab nėra piktavališkas melas.

Iš tiesų, su darželiais Lietuvoje, o ypač Vilniuje buvo blogai dar iki karo. Greičiau A.Orlausko dabar išsakyti žodžiai apie vietų trūkumą darželiuose yra tokia gremėzdiška, perteklinė, verčianti iš gėdos prieš kovojančią ukrainiečių tautą raudonuoti tiesa, kad melas čia būtų geresnė išeitis. Dar geriau būtų tokiais atvejais patylėti.

Kita vertus, čia svarbiausias dalykas yra tikrai ne tai, nuvylė kažką ar nenuvylė A.Orlauskas kaip žmogus, sugebantis persikūnyti į skirtingus personažus, o būtent tai, kad jo nuo liežuvio nusprūdę vargani žodžiai teikia gerą pretekstą neprieteliams su nauju užsidegimu pradėti judėjimo už šeimos vertybes kompromitavimo vajų. Taigi galima pasakyti ir taip, kad komikas čia pasitarnavo homikams, visokeriopa to žodžio reikšme.

NUO LIEŽUVIO NUSPRŪDĘ VARGANI ŽODŽIAI TEIKIA GERĄ PRETEKSTĄ NEPRIETELIAMS SU NAUJU UŽSIDEGIMU PRADĖTI JUDĖJIMO UŽ ŠEIMOS VERTYBES KOMPROMITAVIMO VAJŲ

Dėl teisybės reikia prisipažinti ir drauge prisipažinti, kad apie tokį net mano, storaodžio žmogaus, sąžinę užgavusį labai liūdną žinomo komiko pasisakymą sužinojau iš delfi.lt transliacijos, kur, be visa ko kito, buvo prikalbėta daug niekų, taigi, galima daiktas, čia percituojami A.Orlausko žodžiai taip pat buvo išvilkti iš konteksto.

Kas be ko, A.Orlauskas nėra mano herojus, tačiau net ir labai norėdamas anas savo atgrasumu negalėtų prilygti minėtoje laidoje dalyvavusiam žurnalistui Vytautui Bruveriui, kuris ten, daug nesivaržydamas, pareiškė, kad tokie kaip Orlauskas yra gyvuliai. Ar ne per stipriai pasakyta, a?

Tačiau tai dar ne pabaiga, tam pačiam V.Bruveriui priduriant, kad neva didžiausia problema yra net ne Šeimų sąjūdžio organizatoriai su savo pasisakymais, o tai, kad jiems Lietuvoje pritaria masės žmonių. Toliau turėtų sekti nepermušama loginė išvada, kad didelės masės žmonių Lietuvoje yra gyvuliai, ar ne?

Kas yra tas A. Bruveris, pasikėlęs virš masių, kas jį taip ryškiai išskiria iš minios, kokiais išskirtiniais bruožais jis pasižymi ar yra pažymėtas? Gal jis laiko save tokiu išskirtiniu dėl to, jog, tarkime, yra kažkaip apipjaustytas? Priminsiu, kad tas pats V.Bruveris neseniai pareiškė, kad Azovo pulko didvyriai yra neonaciai.

TAS PATS V.BRUVERIS NESENIAI PAREIŠKĖ, KAD AZOVO PULKO DIDVYRIAI YRA NEONACIAI.

Ne, tikrai nenoriu įpiršti klaidingos nuomonės, kad minėtas Lietuvos žurnalistas palaiko Putino pusę, tačiau ir Lietuvos pusė, kaip atrodo, jam realiai nerūpi, ant to, manding, yra pasiryžęs nusišvilpti su palengvėjimu, puoselėdamas savo nedeklaruotą įsipareigojimą kažkokiai mistinei trečiajai, jeigu būtų galima taip pasakyti, pusei. Geriausiu atveju tai reiškia, kad šalia melo atsiranda padalinta arba, kitaip tariant, dviguba tiesa.

Žinia, nuosmukio epochoje, mūsų nusususiais laikais ryškiausia šviesa užsiplieskė didvyrio Volodymyro Zelenskio žvaigždė. Nuostabu yra dar ir tai, kad ukrainiečių nacijos pakilimui iki savo aukščiausio taško ir kovos prieš pašlemėkus mobilizacijai vadovauja žydų tautybės žmogus. Dėl to didelė garbė yra ne tik ukrainiečiams, bet ir žydams.

Savo ruožtu tai pastebėjus, dar nesmagiau tampa dėl badančio akis mūsų pakrantėje kontrasto, kad Lietuvoje bendrapiliečiai žydai labai retai, švelniai tariant, palaiko lietuvių tautines aspiracijas. Tai būna ne dažniau nei iškritęs sniegas per vasaros karščius. Ar tai reiškia, kad Lietuvoje blogai savo pareigas atlieka apipjaustytojai, kurie įsismarkavę nurėžia dar ir pusę smegenų ar nupjauna sąžinės dalį?

Kaip vis gerai žinome, dalinės sąžinės nebūna, pradėjus sąžinę dalinti, ji yra paprasčiausiu būdu sunaikinamas. Tai labai tiksliai pastebi Kyivo meras Vitalijus Kličko, sakydamas, kad panašiais atvejais reikia prisiminti, kad moteris negali būti nėščia tik iš dalies, ji – arba yra nėščia, arba ne nėščia.

4 KOMENTARAI

  1. Vladas Šimkus
    Aiškumas aiškumui nelygu
    Tiesa anaiptol nevienoda.
    Žinau, kad netrūksta dalykų,
    Kurių ir nereikia žinoti.
    Kai degina kur filosofą,
    Ant laužo dar užmetu malką.
    Nereikia galvoti: “Jam sopa”.
    Galvokim verčiau: “Jam nešalta”.
    …Skaitau straipsnį, skaitau komentarą… Galvoju…Ukrainoje krinta bombos, o š… taškosi Lietuvoje!

  2. Ar čia tas bruveriukas kurio tėvas komunistinėje „Tiesoje” plovė tautinių (nacistinių) pažiūrų likučius ? Taip, kad žydas žydui nelygu, bet …. nacionalsocializmo tėvai ano meto Vokietijoje daugumoje buvo žydai. Tas pats Adolfas (senelis žydas), ideologai Rozenbergas, Gebelsas (mokykloje pravardžoiotas rabinu), Frankas, Heindrichas, Himleris, Eichmanas, Hesas, Ribentropas, Kanaris ir daug kitų. Ir tai faktas. Todėl sakymas, kad visi ukrainiečiai – „banderovcai” arba visi lietuviai „banditai” ir todėl fiziškai naikintini tai tik Markso (Heršelio) „mokslo” priedanga genocido nusikaltimams.
    Šlovė Ukrainai, šlovė jos didvyriams.
    Šlovė Azovo kovotojams.

  3. AZOVO pulko didvyriai? Tikrai, jums kiti kelio nėra – tik meluoti patiems sau. Tikiuosi, kada nors su tais „didvyriais” susitiksite. Akis į akį. Ir jie, tie „didvyriai”, patys pasakys, kad jie – nacistai, kad jų tatuiruotės – irgi iš tų, nacistinių laikų, ir jų simboliai, ir jų pačių garbinami didvyriai – irgi iš ten, iš nacių gretų. Ką jūs jiems pasakysite? Ne, ne, jūs mūsų didvyriai? Tai kokia kita iteracija? Jums naciai – didvyriai? Kai žmonėms blogai su galva, tai matosi. Susilaikykite nuo rašliavos. Bandera su savo naciais išžudė daug žmonių, be kita ko, ir lenkų. Lenkijoje pagal įstatymą atsidurtumėt kalėjime, jei garbintumėt Banderą. O nacistinei Ukrainos valdžiai jis – didvyris. Ir tautai liepta jį garbinti. Gatvės jo vardu vadinamos. Bet ir Lenkija jau kita, ten nacizmo daigai dar labiau matomi nei Lietuvoje. Nepadoru Ukrainos vaikučių klausimą sieti su Ukrainos naciais – per švelniai pasakiau – amoralu, nes vaikai tikrai niekuo nekalti.
    Todėl klausiu – kiek moka už judo darbą? Kad šimtametes vertybes ir intuityvų žmonių gebėjimą skirti gėrį nuo blogio pakeistumėt naujomis „Europos vertybėmis”, kurias net įvardinti gėda. Ir kaip veidmainingai jums nepatogu prieš Ukrainos vaikučius – o kaip gi Donbaso vaikučiai, tie, kurie guli kapuose? Pasaulis skyla į du ir mes, deja, mūsų parsidavusių politikierių dėka, nesame senųjų civilizacijų pusėje, kurios atsisako nusenusių JAV vedlio paslaugų ir renkasi rytojų su savo tikrosiomis, šimtmečiais kurtomis vertybėmis. Nesugebate pastebėti, kad tik šalys, kur moralę ir dvasingumą nustekeno vartotojiška kultūra, pasirinko savo vedliu cinišką teroristę – JAV? Po „demokratijos” priedanga slepiasi visas taip ir netapusių didžiosiomis civilizacijomis tautų spindesys ir …skurdas. Ir rytojus tikrai joms nepriklauso. Tai teikia vilčių. Ir tik tai. Kito kelio nėra.
    Ir dar klausimėlis – kiek Lietuvoje žmonių žino Pirčiupių kaimo tragedijos aukų skaičių? Juos visus sudegino gyvus. Naciai.
    Bet, kaip suprantu, šiais didžiojo Melo laikais, Lietuvos spaudoje, neabejotinai, būtų parašyta, kad tai padarė rusai? Ar aš teisi? Štai taip prasidėjo ir Ukrainos kelias į bedugnę. Yra dalykų, kurių negalima pamiršti. Ir yra istorija, kurios negalima perrašyti. Ir vertybių, kurių negalima iškraipyti. Tiesiog, reikia gerbti. Ir likti žmonėmis net karo sąlygomis. Gaila, kad kai kam tai nepasiekiama. Nei taikos, nei karo metais.
    Nesutinku, kad turime vadžią tokią, kokios esame verti. Tikrai Ukrainos liaudis nenusipelnė tokios valdžios. Valdžios, kurios nacistinės ambicijos leido sutrypti žmogiškumą, istorinį teisingumą, teisę. Rinkiminės technologijos nėra „demokratijos” išraiška, o pasiūla tikrai neatitinka paklausos. Kokia bebūtų paklausa sąžinei ir pilietinei drąsai – tam nelemta atsirasti totalinės globalizacijos laikais. Net jei Kristus nužengtų – apšmeižtume, suniekintume ir vėl nukryžiuotume. Ne todėl, kad nepažintume. O kaip tik todėl, kad pažintume. Naujai pasaulio tvarkai nereikia gėrio, visi privalo kentėti. Svarbu, kad būtų ką apkaltinti. Šiandien – Putinas, rytoj – kas nors kitas. Gal mes? Jau dabar rūšiuojame ir skirstome, kas už ką. Aš, pavyzdžiui, už Ukrainą be nacistų ir JAV laboratorijų, kur, beje, kaip teigia JAV spauda, irgi Hanteris Baidenas savo nagus prikišo. Baidenas taip stengiasi, kad iš Ukrainos nieko neliktų, tuomet visi pėdsakai prapuola. Kaip tie keturi milijardai, išplauti Obamos ir Baideno iš Ukrainos.
    Vaidinkite patriotus ir Ukrainos šalininkus kur nors kitur. Jums niekas nerūpi. Jūs tik bijote pavėluoti surinkti trupinius nuo pasaulio elito stalo. Tik jums niekaip neateina į galvą, kad galite tais trupiniais patys tapti.

    • Norėčiau jums, pone, paaiškinti, kad tikrasis Pirčiupio kaimo tragedijos kaltininkas yra toks komunistas Genrikas Zimanas, karo metais raudonųjų partizanų būrio vadas, kuris prie kaimo prieeigų pametėjo nužudytų vokiečių kareivių kūnus, gerai žinodamas išplatintą karinės administracijos pranešimą, kad už kareivių nužudimą ne karo mūšio lauke (įtariant civilius asmenis) bus organizuotos baudžiamosios akcijos prieš gyventojus. G.Zimanas to ir siekė, be visa ko kito, tokiu būdu užsomojės atkeršyti Lietuvos gyventojams dėl nebendradarbiavimo su raudonaisias partrizanasis. Esu girdėjęs, kad Zimanas labai didžiavosi tokiu savo velnišku suktumu ir kruvinais nusikaltimais. Gyventojų genocido tyrimo centre tarsi ir buvo planuojama atidengti tą suktybę, bet viskas nuslopo, pasikeitus vadovybei.

Komentarai nepriimami.

Mes remiame

Panašios publikacijos

Reklama

Susiję straipsniai

Jonas Ivoška. Kodėl mūsų politikai nenori tobulinti savo valstybės modelio?

Informacijos šaltinių įvairovė išryškina ne tik demografinės situacijos Lietuvoje apgailėtinumą, bet padeda aptikti ir kitų gyvenimo sričių ,,klampiąsias”...

Dominykas Vanhara. Pasvarstymai apie rastas mūsų valdovų laidojimo insignijas

Gerbiamieji, pratęskime praeito įrašo temą apie rastas mūsų valdovų laidojimo insignijas. Tai pažiūrėjau vieną populiariausių paskutiniu metu Neredaguota...

Algirdas Patackas. Niekada jie netaps broliais… arba kaip gimsta tauta

Jaunutė ukrainiečių poetė Anastasija Dmitruk parašė eilėraštį, kuris akies mirksniu pasklido tarp visų rusiškai suprantančių interneto skaitytojų. Kas...

Kviečiama į paminėjimą: nekaltumą vertina ne komisijos ar istorikai, o tik teismas

2025 m sausio 12 d. Ukmergėje, Lėno miestelyje ir Lėno miške minimas žymiausias Vyčio apygardos partizanų mūšis su...