Justina GAFUROVA
Pastaruoju metu už tradicines vertybes pasisakantys žmonės ir organizacijos sulaukia ne tik cenzūros, bet ir atviro puolimo bei žeminimo. Socialiniuose tinkluose seksualines mažumas ir transeksualus ginantys internautai perėjo į puolimą: žeminami asmenys, pasisakantys už tradicinę šeimą, blokuojami įrašai ir bendraminčių grupės. Paniekinamais komentarais „apipilami” netgi kunigai.
Socialiniame tinkle kunigas Algirdas Toliatas netikėtai sulaukė itin didelio visuomenės dėmesio. Didžiulio pasipiktinimo sulaukė kunigo įrašas, kuriame jis pasidalijo laišku, kviečiančiu žmones melstis už Lietuvos ateitį. „Situacija Lietuvoje rimta. Kova vyksta tikrai didelė. Lietuvos mažumą atstovaujanti jėga ketina transformuoti mūsų visų gyvenimą sau, bet ne Lietuvai palankiu būdu. (…) Todėl labai kviečiame visus toliau kovoti malda. Tai labai svarbu, labai.
O kitas prašymas – prašymas veiksmo. Turbūt jaučiame, kad šis laikas kviečia mus burtis ir vienytis. Raginame susitelkti pasirašant dviejose peticijose (prieš Stambulo konvenciją ir prieš lyčiai neutralios partnerystės įteisinimą – aut. past.)”, – sakoma Linos Šulcienės, Maldos akcijos už šeimą iniciatyvinės grupės narės, parašytame laiške.
Išvadino Tualetu
Šiuo laišku pasidalinus kunigui A.Toliatui, jis tuojau pat buvo užpultas žinomų Lietuvos žmonių, influencerių ir netgi žurnalistų. Toliato elgesys viešai vadinamas bedievyste, tamsa. Į kunigo įrašą sureagavusi LRT žurnalistė Indrė Makaraitytė apkaltino A.Toliatą tokiais pasisakymais agituojant ir dalyvaujant politikoje.
Atlikėja Justė Arlauskaitė Jazzu išsireiškė, kad nuo tokio įrašo, jai norisi vemti. Radijo laidų vedėjas Aistis Mickevičius A.Toliatą išvadino „kunigu-pižonu-hipsteriu” ir nurodė, kad šiame kontekste kunigo pavardė turėtų būti ne Toliatas, o „Tualetas”.
Kitas radijo laidų vedėjas Audrius Vanagas A.Toliatą pavadino „bažnytiniu Karbauskiu”. Influencerė Agnė Jagelavičiūtė į situaciją sureagavo pasidalindama reklamos specialisto Jono Banio įrašu, kuriame Lietuva vadinama „atsilikusia klerkine šūdpelke”, o kunigas A.Toliatas – „nulaižytu klieriku, influenceriu ir homofobu”.
Pats A.Toliatas paskelbė kitą įrašą, kuriame patikslino, kad nenorėjo agituoti, jo įrašo tikslas buvo spontaniškas kvietimas pasigilinti į šią temą. „Vakaro žinioms” susisiekus su A.Toliatu, kunigas patikino, kad, nors telefonas netyla nuo skambučių ir žinučių, dvasininkas nenori veltis į pažeminimų laviną dėl savo išsakytos nuomonės. Paskutinis kunigo paskelbtas įrašas, ko gero, pasako viską. „Kartais kovotojai už žodžio laisvę ir pasaulį be smurto gali už laisvą žodį tavo pasaulį sutrypti į miltus. Keista. O gal ir ne„, – rašo A.Toliatas.
Neseniai puolimo socialiniame tinkle sulaukė ir kitas dvasininkas – Pranciškonų gimnazijos Kretingoje kapelionas Paulius Dainius Vaineikis gimnazijos socialinio tinklo paskyroje taip pat pasidalijęs kvietimu pasirašyti minėtas peticijas.
Blokuoja už nuomonę
Kad tradicines vertybes ir prigimtinę šeimą ginantys žmonės bei organizacijos sulaukia cenzūros socialiniuose tinkluose, neseniai patyrė ir dviejų vaikų mama Laura Jasėnaitė. 2018 m. moteris sukūrė grupę „Vieningi tėvai už saugią Lietuvą”, kurioje šiuo metu jau buvo beveik 58 tūkst. narių. Grupė atvirai pasisako už tradicinę šeimą, patriotiškumą, tautiškumą, laisvą nuomonę. Deja, neseniai grupės administratorė L.Jasėnaitė sužinojo, kad grupė nebeveikia, nes grupėje galėjo būti skleidžiama neapykanta.
L.Jasėnaitė sako, kad grupė jau seniai buvo nepatogi už vienalytes partnerystes ar Stambulo konvenciją kovojantiems asmenims. „Grupėje nekurstome neapykantos ir to netoleruojame, kiekvieną įrašą peržiūrime ir patvirtiname tik įsitikinę, kad jis yra korektiškas. Tačiau, jeigu žmogus išreiškia nuomonę, kad jam nepriimtina, jog jo vaikai mokykloje būtų mokomi gender ideologijos, argi aš galiu tokį įrašą blokuoti? Jis nieko nekursto. Tačiau vis tiek nuolat gaudavau pranešimų, kad užblokuotas vienas ar kitas nario įrašas. Dažniausiai susisiekus su „Facebook” administracija ir paaiškinus turinį, įrašas vėl būdavo atblokuojamas”, – „Vakaro žinioms” sakė L.Jasėnaitė.
Tokią situaciją ji apibrėžia kaip cenzūravimą: „Žinau, kad ir grupėje yra tokių narių, kurie seka įrašus ir mielai apie juos „raportuoja” „Facebook” administracijai, net jeigu tai ir nekursto neapykantos. Nors patys seksualinių mažumų atstovai nevengia tyčiotis iš tradicinę šeimą ginančių žmonių nuomonės ir iniciatyvų.
Jeigu mūsų grupė bus ištrinta, tai nepakeis mūsų nuomonės. Ši situacija dar labiau suvienijo tėvus ir šeimų organizacijas, jie aktyviai buriasi į kitas grupes ir alternatyvias platformas bendrauti. Netgi tie, kurie buvo tik pasyvūs grupės stebėtojai, ieško būdų, kaip prisidėti ir padėti.
Puolimas tapo atviras
Asociacijos „Vardan šeimos” vadovė Edita Raščiauskaitė-Morkūnienė „Vakaro žinioms” sakė, kad puolimas prieš tradicinę šeimą ginančias organizacijas dar niekada nebuvo vykdomas taip atvirai. „Puolimas tapo visiškai atviru. Socialinėje erdvėje nuolat blokuojami įrašai ir straipsniai, nepalankūs seksualinių mažumų ideologijai, net jeigu tai tėra informacija, kuri nieko nenori įžeisti. Kitokia nuomonė persekiojama.
Tai parodė ir Seimo Švietimo ir mokslo komiteto pirmininko Artūro Žukausko pasisakymas, kuriame šeimų organizacijas jis pavadino žviegiančiomis. Neva mes kažkokie plokščiažemiai, greičiausiai net neskaitę Stambulo konvencijos, nors daugelis mūsų ją moka kone mintinai. Tai ne tik žeidžia, bet ir žemina mūsų autoritetą.”
E.Raščiauskaitė-Morkūnienė sako, kad su šeimomis dirbančios organizacijos ar jų pozicija kai kur yra nepageidaujama. Taip ginančius tradicines vertybes bandoma užčiaupti vis dažniau. „Sprendžiant įvairius socialinius klausimus, į darbo grupes nekviečiamos organizacijos, kurios dirba toje sferoje ir turi pasiūlymų ar pastabų. Mes nepageidaujami netgi televizijoje. Seime jau kilo iniciatyva praplėsti neapykantos nusikaltimų atsakomybės taikymą. Neabejoju, kad tai pavirs tuo, jog kone kiekvienas, išreiškęs savo nuomonę ar palaikymą tradicinei šeimai, bus traktuojamas kaip skatinantis neapykantą LGBT”, – sako šeimų atstovė.
Situaciją komentuoja kardinolas Sigitas TAMKEVIČIUS:
Gyvename laisvoje šalyje, tačiau joje kunigas, išsakęs savo nuomonę apie šeimą ir pasiūlęs pasirašyti peticijas, už tai buvo užsipultas ir išvadintas tokiais žodžiais, kurių kartoti neapsiverčia liežuvis. Tai yra prastas signalas.
Šiandien užsipuolė žodžiais, o jeigu užsipuolusių svajonės išsipildys ir Stambulo konvencija bus ratifikuota, už A.Toliato žodžius jam teks sulaukti ne piktų komentarų, o baudžiamosios atsakomybės straipsnių. Gaila, kad einama tokiu keliu. Nors apklausos rodo, kad didelė dalis Lietuvos gyventojų palaiko tradicinę šeimą.
Dvasininkas turi teisę pasisakyti visais klausimais, kurie susiję su žmogumi. Nors mūsų visuomenėje yra žmonių, kurie turbūt labai norėtų uždrausti dvasininkams kalbėti ir mielai išleistų tai reglamentuojančius įstatymus. Dėl to galima tik apgailestauti. Einama cenzūros link. Kitų šalių patirtis rodo, kaip suinteresuoti žmonės kovoja tarsi už laisvę, tačiau siekia apriboti jiems nepalankius žmones ir įvesti cenzūrą, kad pastarieji negalėtų kalbėti.
Aš skaičiau komentarus, kuriuose buvo rašoma, kad dvasininkai yra padarę nusikaltimų prieš nepilnamečius, todėl jie iš viso turėtų tylėti. Tačiau nieko panašaus. Klaidų gali padaryti visi. Bet stovėti tiesos, gėrio, šeimos pusėje yra svarbiausia dvasininko pareiga. Todėl mes tikrai nedrausime savo kunigams apie tai kalbėti ir palaikysime, jeigu jie bus puolami. Visi, kurie vertina prigimtinę šeimą, kalbės apie tai ir toliau, net jeigu ir bus išleisti nepalankūs įstatymai.
Kur dingo Ciekanauskiūtė ? Tik Dnevalnas (geriausias Lietuvos draugas) beliko. Visa Europa makles iš to daro ir juokiasi iš „suisirūpinusių skruzdėlių specialistų”, o mūsiškiai vaikėzai bando į svetimą taktą pataikyt. Nusišvilpt ant NYKSTANČIOS LIETUVOS. Virš 200 pokazūchinių strategijų dūlėja valdiškuose stalčiuose ir nei vienos IŠLIKIMO STRATEGIJOS. Gerai rašė mūsų klasikas Maironis:
Į Čičinsko puikų dvarą (ES parlamentas)
Nuo Mitriūnų ir Lenčių
Suvažiavę duoda garą
Daug bajorų, daug svečių: (mūsiškių visas sąrašas)
Mantvydaitis juokdarys,
Bartkaus posūnis kairys,
Ožkabarzdis jaunikaitis,
Aldadrikas Jonuška,
Žnairas kūtvėla Tiška
Ir naktibalda Valaitis.
Griežia smuiką rūpestingai (o čia šeimininkai)
Išsiskutęs vokietys,
Jam kimbolais melodingai
Taiko Leiba Šepetys.
Kumščia drūta, apskrita
Muša būbną Dabita,
Lig alkūnių atsiraitęs:
Ant vaškuotų gi grindų
Šoka plikos lig blauzdų
Skaudu ir dar kartą skaudu, kad tokie dalykai jau pradeda įsibėgėti ir LIETUVOJE, kad mes jau nebegalime išreikšti savo nuomonės apie Stambulo konvensijos ir gender ideologijos pražūtingą poveikį LIETUVOS ateičiai, kad visa tai veda į žmonijos sunaikinimą!!! Kodėl valdžia nenori išklausyti daugumos nuomonės, o tik nori išpildyti mini saujelės, kuriai visai nerūpi nei LIETVIŲ kalba, nei LIETUVOS istorinė atmintis, nei VAIKŲ ateitis ir jų tarpusavio santykiai su TĖVAIS, norus!!! Ačiū gerb. Kardinolui ir Kunigams, kurie gina TIESĄ, GĖRĮ ir, ŠEIMĄ!
LGBT veikėjai parodė savo tikraji „kultūros” ir tolerancijos lygį. Asmeniškai man tas pats kokios orientacijos žmogus, bet visai nebūtina savo iškrypimo demonstratyviai piršti kitiems.