R.Valatka ir nacionalinis transliuotojas kaltinamas šmeižtu

Kunigo laiškas nacionaliniam transliuotojui ir LRT tarybai

LRT paskelbė šmeižikišką Godos Raibytės straipsnį „Rusiška propaganda vadinamai knygai – A. Verygos pratarmė“

Apie jį buvo kalbama LRT radijo Ryto garsuose ir vienpusiškai komentuojama LRT radijo Facebook`o apžvalgoje. Straipsnis buvo išplatintas ir kitose svetainėse (ČIA ; ČIA ; ČIA  ir ČIA ).

Tokiu būdu man buvo padaryta moralinė žala – buvau pažemintas, apšmeižtas, knyga buvo apdrabstyta purvais ir patyriau diskriminaciją, nes nebuvo išklausyta mano pozicija.

Pirmiausia parašiau nacionaliniam transliuotojui ir paprašiau, kad G. Raibytė atsiprašytų, leistų man atsakyti.

Kadangi negavau jokio atsakymo, rašau šį pareiškimą.

Knygoje „Būkime blaivūs!“ įvado mintis visai iškraipoma. G.Raibytė sąmoningai praleidžia jame minimas valstybės ir blaivybės sąsajas su: Lietuvos karaliumi Mindaugu ir Lietuvos didžiaisiais kunigaikščiais,  Mykolo Lietuvio įspėjimu, vyskupu Motiejumi Valančiumi ir 1863 m. sukilimu, Oskaro Milašiaus perspėjimu.

G. Raibytė straipsnyje apie įvadą cituoja tik du pavyzdžius  ir savo abra-kadabra. Kitaip tariant “nustato”, kad  <laurus Lietuvos kelyje į nepriklausomybę> priskiriu ir <Rusijos imperijai bei Sovietų Sąjungai>.

Tai šmeižtas. Be to caras Nikalojus II ir M. Gorbačiovas  – tai dar ne Rusijos imperija ar Sovietų Sąjunga.

Kad „pritemptų“ savo šmeižikiškas antraštes „Knygoje – rusiškos propagandos tvaikas?“, „Baltos kumelės sapnas“, G.Raibytė rašo: <Propagandos ekspertas M. Martišius taip pat mano,kad knygoje naudoti daugiausia rusiški šaltiniai…>. <R.Valatkos nuomone, tai – tipinė propagandinė knyga, todėl išgalvoti, iškraipyti faktai, neaiškūs šaltiniai ir pan. …>. <Kadangi kunigas taip mėgsta rusus…>.

Knygoje iš tiesų yra medžiaga surinkta iš rusų kalba leistų leidinių apie blaivybę. <Rusų mokslininkų> medžiaga sudaro 23% knygos turinio.

Tačiau nuo kada tai tapo nusikaltimu ar rusiška propaganda?

Sobriologijos (sobrio lot. – išblaivyti) mokslas apie visuomenės blaivinimą, kaip ir matematika, chemija ir kt. netampa pvz., prancūziška propaganda dėl prancūzų mokslininkų darbų!

Ir čia tas pat.

Dauguma minimų knygoje autorių dėl kovos už blaivybę smarkai nukentėjo. Tokia kova iš esmės buvo laikoma antitarybine, nes buvo valstybinis alkoholio monopolis. Valstybei vadovavo partija. Todėl ji ir buvo atsakinga už šalies “girdymą”. O minėtų mokslininkų duodami blaivinimo receptai ir įžvalgos atitiko Lietuvos gyventojų situaciją. Be to, Rusija labiausiai susidūrė su girtavimo pasekmėmis. Atskiri mokslininkai, rizikuodami karjera ir savo gerbūviu, kūrė šalies blaivinimo programas.

Toliau G. Raibytė rašo: <…negaili kritikos moterims>, <pateikiami vyrų pasisakymai>.

Taip iškraipomas tekstas,  neigiamai nuteikiami skaitytojai. Tuo tarpu kalba eina apie mokinių, t.y. vaikų pasisakymus. G.Raibytė mergaites paverčia moterimis, o berniukus – vyrais. Pvz., jei būčiau parašęs, kad išgėrusius vairuojančius vyrus reikia teisti, tai prilygtų  iškraipymui ,,siūlo berniukus teisti“.

Kadangi mūsų mergaitės labai paiso kitų nuomonės, joms yra įdėtas berniukų požiūris į saikingai išgeriančias paneles.

Be to knygoje yra sudėtos lietuvių liaudies patarlės apie alkoholio žalą. Jose liaudis negaili kritikos išgeriančioms moterims.

Ir vėl ar aš kaltas už <kritiką moterims> dėl lietuvių liaudies patarlių. O patriarchas Jonas Basanavičius už tokių patarlių rinkimą gal ir dėka G. Raibytei suteiktos LRT tribūnos taps <moterų priešu>.

G.Raibytė kito žmogaus lūpomis platina savo straipsniu diagnozę: <kurias kažkoks išprotėjęs kunigas parašė>.

Manau, suprantate, be paaiškinimo.

LRT.tarybai

Beje, LRT dažnai kviečiasi ,,apžvalgininką“ R.Valatką.  Štai keletas jo “perliukų” ta pačia tema: <agitavo skaityti iš Kremliaus miltų iškeptą propagandą „Būkime blaivūs“. <Kunigo ufonauto veikalus su Rusijos juodašimčių „išmintimi. Kuri taip pat dažniausiai veda į KGB brūzgynus>.

Pokalbyje esu pravardžiuojamas “ufonautu”,  žeminamas mano žmogiškas orumas, autoritetas, knyga nepelnytai drabstoma purvais. Antai, sakoma: <kaip autoritetai nurodomi antisemitai ir juodašimčiai, žavimasi KPSS vadų veikla ir dar falsifikuojama Lietuvos laisvės kovų istorija>. Knygos autorius vadinamas <baltos kumelės sapnu>, knyga įvardijama kaip Kremliaus propaganda. Arba sakoma: <Dabar paaiškėjo, kad ministras dar artimai bendrauja ir su kunigu ufonautu, kuris tiki, kad jo kolegą Paltanavičių ateiviai buvo nugabenę į Veretos planetą>.

Taigi, vėl šmeižtas.

Nuotraukos šaltinis

G.Raibytė apie blaivintojus Vladimirą Ždanovą ir Fiodorą Uglovą rašo tik iš blogos pusės. V. Ždanovo paskaitą išvertė etnologas Aleksandras Žarskus. Vadinasi jis irgi yra slaptas Rusijos agentas, rusiškumo propagandistas?

Kalbėdamas apie alkoholio vartojimą ir situaciją pasaulyje, V. Ždanovas giria musulmonus už blaivybę. Tai gal jis dar džihadistas ir mahometizmo propagandistas?

V. Ždanovas savo paskaitose sako, kad baltų žmonių teliko 8 proc. Jis tai susieja su alkoholio vartojimu. Nejau dėl to jis rasistas?

Akademikas prof. dr. Fiodoras Uglovas 2004 metais buvo įrašytas į Gineso rekordų knygą, kaip seniausias praktikuojantis chirurgas, sulaukęs 100 m. daręs širdies operaciją. 2008 m. Juozas Kančys, buvęs ilgametis Vyskupo M. Valančiaus blaivystės sąjūdžio pirmininkas rašė:

<Jis buvo įvairių premijų laureatas, Rusijos ir daugelio užsienio akademijų bei mokslo draugijų garbės narys. Mus, vyskupo M. Valančiaus pasekėjus, akademikas F. Uglovas stiprino, įkvėpė veiklai savo pavyzdžiu ir buvo ypatinga moralinė atrama. Nors tuometinė valdžia pavienius blaivystės sąjūdžio veikėjus nuolat sekė ir kartais net persekiojo, tačiau sunaikinti Vyskupo M. Valančiaus blaivystės sąjūdžio nesiryžo. Mes laikėmės remdamiesi velionio akademiko autoritetu, todėl F. Uglovo reikšmė Lietuvos blaivystės sąjūdžiui yra tikrai labai didelė.

Teneblėsta atmintis apie akademiko F. Uglovo didžius darbus, jo meilę žmonėms, sveikatos puoselėjimą, jo padorumą. Nuoširdžią užuojautą reiškiame Rusijos blaivybės sąjungai, į amžinybę išlydėjusiai savo iškilųjį pirmininką akademiką Fiodorą Uglovą.>

Jis buvo apdovanotas 1961 m. to meto garsiausia šalies v.Lenino premija už medicinos pasiekimus, kurie išgelbėjo daug žmonių gyvybių. Kur čia slypi nusikaltimas?

Tai, kad Lietuvos blaivinimui nusipelniusį rusų tautos asmenį įdėjau į knygos viršelį – nors kitoje viršelio pusėje yra Vytis –ar tai jau „rusiškos propagandos tvaikas?“

Tai tas pats, kad Lietuvos kronikos leidėjus apkaltintume „rusiška propaganda“ už bendradarbiavimą su rusu Sergejumi Kovaliovu ar Antaną Terlecką su Maskvos disidentais.

Iš kur G.Raibytė ištraukė, kad F. Uglovas <dėl Sovietų Sąjungos „nusigėrimo“, be kita ko, kaltino ir žydus bei rokenrolo muziką>?

Vakarai labai jautrūs žydų klausimu. Jei F. Uglovas būtų koks nusikaltėlis, tai jo dauguma užsienio medicinos akademijų ir mokslo draugijos nebūtų apdovanojusios garbės nariu.

Vyskupas Motiejus Valančius kai kuriuose savo laiškuose dėl liaudies girdymo neigiamai pasisakė apie žydus. Tai ką dabar daryti? Uždrausti Valančiaus raštus, pervadinti Valančiaus gatves, bei mokyklas ir prašyti, kad prezidentė atsiprašytų nuvykusi į Izraelį? O pono E. Zurofo atsiklausti, kad kitą kartą leidžiant knygą, leistų vysk. Motiejaus Valančiaus atvaizdą įdėti į viršelį?

Žurnalistė kaltina akademiką F. Uglovą būtomis ar nebūtomis nuodėmėmis, bet pati nenurodo šaltinio. O kuo kaltina mane: <Yra ir „tiesų“, kurioms pagrįsti apskritai nenurodytas joks šaltinis – pavyzdžiui, kad „viena cigaretė gyvenimą trumpina 11 minučių>.

Kai kurios „tiesos“  aiškinamos nuo pirmosios klasės. Ir jų pagrindimui galima nurodyti daug šaltinių. Mokslas  nestovi vietoje. Jei anksčiau teigė, kad 11 min., dabar jau 14 min.

<Galvokite dar kartą. Iš tiesų, viena surūkyta cigaretė gali sutrumpinti jūsų gyvenimą vidutiniškai 14 minučių>, – rašo „DailyMail“. Leidinys remiasi mokslininkų išvadomis, paskelbtomis tinklapyje Treatment4addiction.

Portalas Delfi.lt taip pat rašo apie 11 min. gyvenimo sutrumpinimą.

<Faktas: Doc. A. Bagdonas –Kauno klinikinės ligoninės pulmologas – ELTA aiškino, jog priklausomi nuo rūkymo, turi žinoti: rūkymas 10-25 metais sutrumpina gyvenimo trukmę.>

Tad kokią moralinę teisę turi G. Raibytė LRT interneto svetainėje ir LRT radijuje tiražuoti R. Valatkos neapykantos kupiną dvasininko niekinimą? (A. Veryga rašinėja knygose, kurias kažkoks išprotėjęs kunigas parašė“, – klausia R. Valatka.)

 

LRT gina alkoholio pramonės interesus

Klausantis LRT radijo, žiūrint LRT TV,akivaizdu iš laidos vedėjų pasisakymų, komentarų ir kviečiamų į laidas žmonių, kad į vyriausybės vykdomą nacionalinę šalies blaivinimo programą LRT transliuoja blaivybės atžvilgiu neigiamą, pašiepiančią poziciją. Panašu, kad LRT labiau gina alkoholio pramonės interesus, o ne visuomenės.

Prašau, kad LRT, viešai paskelbusi šmeižtą, viešai jį ir atšauktų. Prašau, kad ateityje LRT neužgauliotų kovotojų už blaivybę ir nesuteiktų tribūnos blaivybės niekintojams.

Gaila, kad Lietuvos radijas ir televizija savo veikloje nesivadovauja skelbiamais veiklos principais ir vertybėmis.

Lietuva jau 27 m. kaip demokratiška, nepriklausoma, laisva Valstybė. Kiekvienas žmogus turi teisę reikšti savo nuomonę, tačiau tolerantišką, kitus neniekinančią nuomonę. Lietuvoje yra Tolerancijos žmogaus apdovanojimas, Santarvės premija. Švenčiama tarptautinė Tolerancijos diena. Organizuojamos veiksmo savaitės BE PATYČIŲ.

Mano autoritetui yra padaryta labai didelė žala. Įsivaizduokite, kad visi parapijiečiai pradės mane laikyti „rusišku propagandistu“, „ufonautu“, „baltos kumelės sapnu“, „antisemitu“, „rasistu“, „moterų niekintoju“, „melagiu“, „juodašimtininku“, „faktų iškraipytoju“, „rusofilu“ ir t.t.

Kaip man teks atlikti kunigo pareigas ir teikti žmonėms dvasinius patarnavimus?

Taip, Sovietų Sąjungoje buvo valstybinė kovingųjų bedievių sąjunga. Kunigai buvo žudomi, sodinami į konclagerius. (Arkiv. Teofilio Matulionio pvz.) Ir Sovietinėje Lietuvoje buvo mokami honorarai už kunigų šmeižimą ir niekinimą. Sovietmečiu, pagautas vaikas, išdaužęs Kauno r. Lapių Šv. Jono Krikštytojo bažnyčios vitražą, įrašytą į Kultūros paveldą, į klausimą, kodėl taip padarė, aiškino, kad mokykloje mokė, jog Bažnyčia – liaudies opiumas.

Ir štai, G.Raibytė transliuoja R. Valatkos kiršinančius, dvasininkus niekinančius žodžius: <Po kiek opijus liaudžiai, dvasiškasis tėveli?>

Juk mažai trūksta, kad koks fanatikas po LRT sukurstymo gali ne tik imti langus daužyti, bet ir sumušti kaip „rusišką propagandistą“.

Savo knygos įvade rašiau: <Dabartiniu metu alkoholio vartojimas Lietuvoje trigubai viršijo PSO nubrėžtą ribą, po kurios prasideda spartus tautos išsigimimas ir išnykimas. Nugirdyta Lietuva nyksta, tirpsta, išsivaikščioja! Prieš vykdomą tautos genocidą yra veiksminga priemonė – Lietuvos meilė. Vardan tos Lietuvos būkime blaivūs! Gyventi, augti, žydėti, stiprėti, tobulėti, kurti ar gerti? Kiekvienas iš mūsų turi apsispręsti. Tepadeda Dievas kiekvienam padaryti teisingą sprendimą.>

Tad linkiu, kad LRT, drauge su iškovota laisve, jaustų ir atsakomybę, ir netaptų kanalizacijos vamzdžiu, iš kurio lietųsi pamazgos.

Pagarbiai

Šėtos klebonas kun. Robertas Gedvydas Skrinskas

2 COMMENTS

  1. “Dabartiniu metu alkoholio vartojimas Lietuvoje trigubai viršijo PSO nubrėžtą ribą, po kurios prasideda spartus tautos išsigimimas ir išnykimas. Nugirdyta Lietuva nyksta, tirpsta, išsivaikščioja! ” Kunigas R. G. Skrinskas sako šventą teisybę. Bet politkorektiškoji žiniasklaida dramblio nemato. Ji ieško… rusų. Nei juoktis, nei verkti.. Valatką dar galima suprasti – jis, vargšas, vis bėga ir bėga nuo savo sovietinės praeities. net npastebėdamas kaip į ją sugrįžta. Sunkiau suprasti žymiai jaunesnius politkorektiškumo sargus.
    Ką gi konformizmas sunkiai pagydoma liga.

Comments are closed.

Reklama

Susiję straipsniai

Migracijos paktas: Grėsmė suverenitetui

Europos Sąjungos migracijos paktas yra pavojinga ir neapgalvota politika, kuri kenkia valstybių narių suverenitetui ir kelia didelę grėsmę...

Karas Ukrainoje. Aštuoni šimtai šešiasdešimtoji (liepos 2) diena

Locked N’ Loaded | Veidaknygė Ukrainos pajėgos surengė dar vieną smūgį Kryme. Šį kartą atakuoti sandėliai kariniame dalinyje prie...

Lietuvos laisvės kovotojų, tremtinų ir politinių kalinių atstovai reikalauja Kazio Škirpos atminimo lentą atstatyti ant Lietuvos apeliacinio teismo pastato

Lietuvos patriotinės organizacijos (Lietuvos laisvės kovotojų sąjunga, Lietuvos politinių kalinių ir tremtinių bendrija, Lietuvos politinių kalinių ir tremtinių...

Dana Kurmilavičiūtė. Latvijos reportažai (5). Palikimu susirūpinta, papūtus laisvės vėjams

Kolka ir jos apylinkės – senųjų šio krašto gyventojų lyvių gyvenamoji vieta. Taip, čia jau nebegirdime lyvių kalbos,...