2025-02-25, Antradienis
Naujienlaiškis

Solistė Joana Gedmintaitė – apie operą, kuri retai pasibaigdavo be nuotykių

Joana Gedmintaitė. Žydė

Vidurvasarį, kai spektakliai ir repeticijos nevyksta, Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro artistai gali sau leisti truputį pailsėti. Tačiau visiškai pamiršti savo profesijos dažniausiai ir ilsintis nepavyksta.

„Atostogos ar ne atostogos, o formą dainininkui palaikyti reikia. Kiekvieną dieną stengiuosi atlikti vokalo ir kvėpavimo pratimus, taip pat svarbu nepamiršti geros fizinės formos ir meditacijos“, – tvirtina operos solistė Joana Gedmintaitė.

Nors jai dažnai tenka garbė dainuoti pagrindinius vaidmenis premjerose, teatro primadona savęs solistė nepavadintų: „Toks titulas man nuo pat vaikystės asocijuojasi su pagyvenusiomis moterimis, o aš pati dar nesijaučiu tokia. Komplimentus girdėti visada malonu, nes visi esame žmonės, bet niekada nesureikšminu tų žodžių“, – atskleidžia dainininkė.

Joana Gedmintaitė. Bernardinų sodas

900
Vasarą operos solistams neretai tenka pasirodyti publikai lauko scenose. J. Gedmintaitė sako niekada nepamiršianti tokio pasirodymo Saremo saloje Estijoje, kur buvo pristatoma opera „Romeo ir Džuljeta“. „Aplink zujo tokie mašalų ir uodų spiečiai, kad iki spektaklio pabaigos bedainuodami visi solistai proteinų prisivalgėme sočiai“, – juokiasi artistė.

O iš teatre rodomų spektaklių daugiausiai netikėtumų sukeldavo „Žydė“. „Tiesą pasakius, net neprisimenu tokio „Žydės“ spektaklio, kad jame nieko nenumatyto nenutiktų. Jau vien todėl, kad grindys šiame pastatyme būna nuožulnios, o ant jų stovi kėdės, stalai su indais, be to, ir veikėjai nuolat kovingai aiškinasi santykius. Nieko nuostabaus, kad į orkestrinę nuo scenos skrenda tai kėdės, tai lėkštės, tai peiliai, geriausiu atveju – žydiški macai.

Joana Gedmintaitė. Krokuva

Kartais tekdavo gaudyti ir žemyn slystančius savo kolegas. Neslėpsiu – „Žydės“ gastrolėse ir pati skaudžią traumą buvau patyrusi. Visgi žiūrovai dažniausiai galvodavo, kad viskas taip ir turi būti, nes režisieriaus Güntherio Krämerio spektaklis – labai įtemptas ir emociškai stiprus“, – teigia J. Gedmintaitė.

Joana Gedmintaitė. Zakopanė

Kviečiame paremti

Panašios publikacijos

Reklama

Susiję straipsniai

Šokėjas Jonas Bernardas Kertenis: „Kiekvienas judesys balete turi prasmę“

Šį savaitgalį Martyno Rimeikio balete „Procesas“ debiutuoja naujas pagrindinio Jozefo K. vaidmens atlikėjas – trečią sezoną Lietuvos nacionalinio...

Prof. Jonas Grigas. Ar internetas veikia mūsų atmintį?

Internetas yra puikus išradimas, jis milijardams žmonių atvėrė langą į pasaulį. Tačiau ar jis nedaro blogos įtakos žmonėms? Teksaso...

Marius Markuckas. Absoliuti dauguma žmonių bijo nežinomybės

Filosofija yra neatsiejama nuo buvimo (ar siekio būti) nematomoje Mėnulio pusėje. Tiesą sakant, net toje matomoje pusėje –...

Jubiliejų švenčiantis maestro Gintaras Rinkevičius: „Orkestro gimtadieniai man svarbesni už asmeninius“

Ieva Bačiulytė Lietuvos valstybinio simfoninio orkestro meno vadovas ir vyr. dirigentas, Nacionalinės premijos laureatas maestro Gintaras Rinkevičius šią savaitę...