2025-01-22, Trečiadienis
Naujienlaiškis

Vytautas Radžvilas. Ideologinis valdančiųjų sadizmas, arba du zuikiai vienu šūviu

delfi.lt

Sveiku protu nesuvokiamas valdančiųjų sprendimas įvesti vieną didžiausių akcizų pasaulyje naftos dujoms yra didžiulė našta ir ciniškas finansinis smūgis vargingiausiems šalies gyventojams. Į tai atkreipiamas dėmesys Dominyko Vanharos straipsnyje, paskelbtame portale Propatria.lt šių metų sausio 7 d.

Dar gilesnį šio sprendimo klodą leidžia įžvelgti jame aptariama svarbi aplinkybė. Aplinkos ministras Simonas Gentvilas, kurio siūlomus įstatymų pakeitimus beveik visada lydi specialiųjų tarnybų pažymos apie galimas korupcijos grėsmes, absoliučiai drakonišką akcizą propagandiškai pateikia kaip didvyrišką žygį kovoje už ekonominių sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir plėtimą. D. Vanhara taikliai primena, kad tokios dujos puikiausiai gali būti ir yra gaminamos visai ne priešiškos valstybės Lenkijos valdomoje naftos perdirbimo įmonėje „Orlen Lietuva“.

Taigi ministro „argumentai“ yra siūti baltais siūlais. Tokiu melu mėginama nuslėpti tikruosius pamišėliško akcizo įvedimo motyvus, o kartu ir paties sprendimo tikrąjį pobūdį bei tikslus. Kiek atidžiau įsigilinus į ministro argumentus aiškėja vienas itin savitas priimto sprendimo bruožas. Tai yra apskritai ne ekonominis, bet iš esmės grynai politinis sprendimas, kurio net dėl akių nemėginama pagrįsti nors kiek įtikinamais ekonominiais motyvais. Kadangi akcizas pirmiausia ir daugiausia smogs specifinei gyventojų grupei – neturtingiausiems piliečiams, jame neabejotinai glūdi aiškiai apibrėžtas socialinis ir net, kaip būtų sakoma anais laikais, „klasinis“ turinys. Šis sprendimas yra sąmoningas ideologinio sadizmo aktas, nukreiptas prieš „ateities Lietuvoje“ nepageidaujamą ir trokštamą kuo greičiau sunaikinti „nepažangių“ gyventojų sluoksnį. Vienas iš jų – nelaimingieji dujų balionų naudotojai.

Būtent tokie nenorintys arba nespėjantys įsėsti į „pažangos“ ir „šviesaus komunizmo rytojaus“ statytojų traukinį SSRS ir LTSR gyventojų sluoksniai buvo nuolatinės neapykantos, nesibaigiančių patyčių, moralinio teroro ir politinių bei ekonominių represijų taikinys. Buvusių „išnaudotojų“ klasių atstovai neturėjo politinių teisių, o jų dokumentuose būdavo specialios žymos apie „blogą“ klasinę ir „kontrrevoliucinę“ kilmę. Nevengta ir ekonominio „poveikio“ priemonių.

Pavyzdžiui, Lietuvoje ištrėmus „buožes“, bet neįstengiant geruoju suvaryti į kolchozus vidutinių ir smulkiųjų ūkininkų, jie buvo skatinami greičiau apsispręsti apkraunant jų ūkius nepakeliamais ir nuolat didinamais mokesčiais bei pyliavomis. Šitoks spaudimas trukdavo tol, kol iškilus pavojui prarasti turtą ar net atsidurti kalėjime už „ekonominį sabotažą“, į kampą įspeistas valstietis sprukdavo iš savo ūkelio arba „savanoriškai“ pasiprašydavo į kolchozinių baudžiauninkų aptvarą.

Tuo pat metu revoliucinės ideologinės kovos ir propagandos fronte buvo raginama ir reikalaujama siekti ir daryti viską, kad šie „reakcionieriai“, „buržuazinės atgyvenos“ ir „tarybinės liaudies atplaišos“ kuo greičiau išnyktų visiems laikams ir nebeterštų šviesaus naują gyvenimą kuriančios sovietinės visuomenės paveikslo. Šis „nereikalingų žmonių“ ir „istorijos atliekų“ leitmotyvas skambėdavo iš aukščiausių politinių tribūnų ir buvo kartojamas propagandinėje žiniasklaidoje nuo pirmųjų „Spalio revoliucijos“ dienų iki beveik paskutinių komunistinio režimo agonijos akimirkų.

Šių dienų Lietuvoje savo ištakomis ir prigimtimi sovietinis troškimas ir svajonės, kad lietuviais norintys išlikti „atgyvenos“ išnyktų, tebėra gyvi. Jie niekur nedingo ir vos prieš porą savaičių dar kartą buvo patvirtinti ir oficialiai įtvirtinti Lietuvos ateities iki 2050 m. „vizijoje“. Joje – ir tai pagaliau būtina aiškiai suprasti į tokias „vizijas“ atsainiai numojantiems ranka lietuviams – naftos dujų akcizas nėra įrašytas, bet yra joje užprogramuotas. Todėl, kad šis akcizas – kur kas gilesnės strategijos ir ilgalaikio plano fragmentėlis. Norint suvokti jo tikrąją prasmę, verta turėti omenyje, kad jis yra plano visiškai sunaikinti Lietuvos periferiją, ir ypač kaimą, dalelė, sklandžiai įsiterpianti tarp kitų dabartinės valdžios nuosekliai įgyvendinamų socialinės inžinerijos priemonių.

Rekomenduojame Tos priemonės – masinis mokyklų ir gydymo įstaigų tinklo „optimizavimas“, pašto ir bankų skyrių naikinimas, po vežėjų sektoriaus „liberalizacijos“ dingę autobusai iš atokesnių kaimų į rajonų centrus ir t. t. Viso šio priemonių arsenalo paskirtis – kuo greičiau sukonstruoti „globalią Lietuvą“ užmaskuoto spaudimo būdais verčiant išsivietinti šalies periferijos gyventojus – dėl kryptingai bloginamų gyvenimo ir buities sąlygų „savanoriškai“ išsikelti iš gimtųjų namų ir ugdytis klajoklių ir bastūnų mentalitetą. Šitoks „skatinimo“ išsivietinti priemonių arsenalas iš esmės veikia kaip trėmimų ir kitų atvirai prievartinio „poveikio“ būdų pakaitalas.

Kaip ir sovietmečiu, vyksta nesibaigianti neapykantos šiems savo žemę mylintiems ir prie tėvų sodybų prisirišusiems žmonėms kampanija. Daugelis ją vykdančių propagandininkų tiesiog tęsia savo tėvų ir senelių darbą, kartais tai daro net jų stiliumi. Apie vieną tokį pavyzdį gerai rašyta tekste „Tomas Baranauskas. Raudonosios dinastijos: Užkalnių atvejis“, paskelbtame portale Propatria.lt 2016 m. kovo 15 d. Tai, kas sklinda per šią kampaniją, nėra paprastos buitinės patyčios iš kokių nors žmonėms būdingų fizinių trūkumų ar charakterio silpnybių. Lengva ranka dosniai dalijami tokie apibūdinimai kaip „tamsūs runkeliai“, „nacionalistai“, „radikalūs dešinieji“, „fašistai“, „homofobai“, „kremliniai“ yra grynai politiškai motyvuotos ideologinės etiketės. Tai nėra pavieniams asmenims pagrįstai ar nepagrįstai skiriami moraliniai ir psichologiniai jų savybių vertinimai.

Iš tikrųjų šios etiketės yra į ištisas šalies piliečių grupes nutaikyti niekinami, bet savo giliausia esme politiškai smerkiantys įvardijimai. Jų paskirtis yra nužmoginti ir marginalizuoti visus šioms dirbtinai konstruojamoms „nepatikimųjų“ grupėms priskiriamus asmenis, nekreipiant dėmesio į konkrečių asmenų moralines bei dalykines savybes ir skirtumus. Šitaip jie, kaip ir komunistinio režimo laikais, suskirstomi į šiuolaikines naujųjų „liaudies priešų“ kategorijas. Tokiais įvardijimais yra išskiriami ir pažymimi vis nauji ideologinės neapykantos taikiniai.

Žvelgiant per tokios istorinės patirties prizmę negali būti jokių abejonių, kad nevykėliškai ir neįtikinamai teisindamas akcizo naftos dujoms įvedimą aplinkosaugos ministras paprasčiausiai atskleidė ar veikiau netyčia išdavė, kokia mąstymo logika buvo vadovaujamasi priimant šį absurdišką ir nusikalstamą sprendimą. Tai yra ne kas kita, o eurobolševikinės ideologinės neapykantos „pažangos priešams“ logika. Įvesto akcizo dydis parodė, kad galiausiai ši ideologinės neapykantos logika neišvengiamai perauga ir į visiškai praktinį, tai yra ekonominį, sadizmą kenčiančių nuo įvesto mokesčio „liaudies priešų“ atžvilgiu.

Tačiau šis ideologinio sadizmo protrūkis turi ir kitą tikslą. Šalies valdantiesiems visada buvo svarbu, o dabar ypač reikia, pademonstruoti, kad jie yra ekonominių sankcijų Rusijai vėliavnešiai ir jų stiprinimo lyderiai bei šaukliai. Tačiau šis sąmoningai kuriamas ir kruopščiai palaikomas „kovotojų“ įvaizdis akimirksniu subliūkšta prisiminus dviejų Vladimiro Putino bičiulio Romano Abramovičiaus vaikų lietuvišką pilietybę ir ypač tai, kad vienam iš jų Lietuvos pasas išduotas pernai rudenį – praėjus pusantrų metų po to, kai jo tėvas buvo įtrauktas į Europos Sąjungos sankcijų sąrašą.

O juk oligarcho vaikų net tokiomis sąlygomis išsaugota pilietybė ir turimi lietuviški pasai ne tik padėjo apsaugoti nuo sankcijų, spėtina, nemenką dalį tėvo turtų. Lietuvos valdžios paslaugiai atverta galimybė jas apeiti veikiausiai turi būti vertinama kaip sankcijų sabotavimas ir kuo tikriausia parama Rusijos agresijai prieš Ukrainą ir tebesitęsiančiam šios šalies naikinimui. Tuo pat metu keliamas parodomasis triukšmas ir Lietuvos pilietybė atimama iš esmės tik propagandinėmis, neabejotinai amoraliomis kalbomis, bet vis dėlto ne pinigais šį barbarišką V. Putino karą remiančioms Margaritos Drobiazgo ar Ilzės Liepos tipo veikėjoms.

Toliau skleisdami šį keistą prieštaravimą tarkime, kad dalis Lietuvoje parduodamų dujų iš tiesų išgautos iš rusiškos naftos. Tačiau net jeigu šitaip ir būtų, lengva suprasti, kad už jas Rusijos gaunamos pajamos tėra vargani skatikai, palyginti su tomis lėšomis, kurias V. Putino režimui ir jo vykdomam karui parūpina šalies valdantieji, padedantys diktatoriui artimam ir jam tarnaujančiam oligarchui išvengti sankcijų prisidengiant Lietuvos pilietybę turinčiais savo vaikais. Tai reiškia viena: Lietuvoje, kaip ir kitose ES šalyse, sankcijos yra smarkiai sabotuojamos ir taikomos selektyviai, leidžiant ir sukuriant sąlygas jas apeiti saviems žmonėms.

Bet demonstruoti principingumą ir tvirtumą reikia. Todėl tiek, kiek sankcijas tenka įgyvendinti, paprasčiausia jų naštą suversti neturtingiausiems, silpniausiems ir pažeidžiamiausiems Lietuvos žmonėms. Nubaudžiant juos žiauriausiu akcizo mokesčiu kaip didžiausius rusiškos naftos produktų pirkėjus ir kone pagrindinius karo Ukrainoje rėmėjus bei finansuotojus. Kilęs pagrįstas pasipiktinimas ir triukšmas dėl šio akcizo padeda valdantiesiems nukreipti dėmesį ne tik nuo tapusių geopolitiškai neaiškiais ir problemiškais R. Abramovičiaus ir jo vaikų pilietybės reikalų, bet ir nuo nepalyginamai platesnio ir svarbesnio klausimo, būtent kiek Lietuvos valdantieji ir su jais susiję „reikalingi žmonės“ yra iš tiesų įsitraukę į visuotinį, faktiškai paneuropinį, sankcijų V. Putino Rusijai imitavimo žaidimą. Kol kas šiais klausimais tvyro keista ir nejauki tyla, nors tai yra principinis ir gyvybiškai svarbus būtent sankcijų efektyvumo ir iš dalies Ukrainos išlikimo klausimas.

Taigi sadistiškai skaudžiu akcizo mokesčiu iš tiesų mėginta nušauti du zuikius. Pirmasis – dar labiau pablogintas Lietuvai „nereikalingų“ ir privalančių pranykti „globalioje Lietuvoje“ šalies senbuvių ir ypač niekaip nenorinčių „persiauklėti“ ir „supažangėti“ tautiečių gyvenimas. Antrasis – akcizo mokestį pavertus parodomąja bausme dujų vartotojams, kurie propagandiškai paverčiami karo Ukrainoje rėmėjais, nukreipiamas dėmesys nuo vykstančio realaus sankcijų Rusijai sabotažo ir šių dar kartą apiplėštų žmonių sąskaita kuriamas principingiausių kovotojų už sankcijų įgyvendinimą įvaizdis. Kuriamas, kaip jau seniai tapo įprasta, paprastų ir neturinčių užtarėjų šios valdžios kabinetuose Lietuvos piliečių sąskaita.

1 KOMENTARAS

  1. Tas pat liečia ir klasinio ideologinio turinio genderizmą. Skaitykite.
    GĖJŲ MANIFESTAS
    „Mes ištvirkinsime jūsų sūnus – jūsų apgailėtino vyriškumo, lėkštų svajonių ir vulgaraus melo simbolius – paversdami juos pederastais. Suviliosime juos jūsų mokyklose ir bendrabučiuose, sporto salėse, persirengimo kambariuose, sporto aikštelėse, seminarijose, jaunimo grupėse, kino teatrų tualetuose, kareivinių barakuose, automobilių aikštelėse, visuose vyrų klubuose, Kongresų rūmuose, visur, kur tiktai vyrai sutinka vyrus. Jūsų sūnūs taps mūsų paklusniais tarnais ir vykdys visa, ką mes liepsime. Jie bus perdirbti pagal mūsų atvaizdą ir pavidalą. Jie geis mūsų ir dievins mus.
    Moterys, jūs šaukiatės laisvės? Sakote, kad jūsų vyrai blogi ir kad jūs su jais nelaimingos? Mes, vyriško veido ir kūno žinovai, atsiimsime jūsų vyrus iš jūsų. Mes pralinksminsime juos, mokysime juos, apkabinsime, kai jie verks. Moterys, sakote, kad norite gyventi viena su kita, be vyrų? Tad ir eikite viena pas kitą, o mes suteiksime jūsų vyrams malonumų, kurių jie niekada nėra patyrę, nes mes esame pirmarūšiai vyrai. Tik vyras teišmano, kaip iš tikrųjų patenkinti kitą vyrą, tik jis supranta kito vyro jausmų gilumą, jo protą ir jo kūną.
    Visi įstatymai, draudžiantys homoseksualizmą, bus atšaukti. Jų vietoje bus leidžiami įstatymai, sudarantys sąlygas vyrų meilei.
    Visi homoseksualai turi veikti išvien, tarytum broliai: susijunkime mene ir filosofijoje, vienykimės visuomeniškai, politiškai ir finansiškai. Triumfuosime tik tada, kai parodysime savo bendrą veidą pagiežingam heteroseksualiam priešui.
    Jeigu drįsite vadinti mus pederastais, žydrais ar iškrypėliais, mes smogsime jums į jūsų bailias širdis ir suteršime jūsų menkus, merdinčius kūnus.
    Mes rašysime poemas apie vyrų meilę, rengsime spektaklius, kuriuose vyrai atvirai glamonės vienas kitą, kursime filmus apie meilę herojiškų vyrų, kurie pakeis pigią, paviršutinišką, sentimentalią, infantilišką, lėkštą ir kvailą heteroseksualią meilę, šiandien vis dar vyraujančią kino teatrų ekranuose.
    Mes sukursime jaunų gražių vyrų, drąsių atletų skulptūras ir jas pastatysime jūsų parkuose, skveruose ir aikštėse. Pasaulio muziejai bus pripildyti paveikslų, kur vaizduojami grakštūs, nuogi vaikinai.
    Mūsų rašytojų ir menininkų dėka vyrų tarpusavio meilė taps madinga, ji bus laikoma gero skonio ženklu: mūsų sėkmę garantuos didžiulė patirtis – kaip diktuoti stilių.
    Mes išstumsime heteroseksualius meilės ryšius, pasitelkdami pašaipas ir patyčias, o tam turime puikius įgūdžius.
    Mes nuimsime kaukes nuo galingų homoseksualų, kurie dedasi heteroseksualais. Būsite sukrėsti ir pašiurpę, kai pamatysite, kad jūsų prezidentai ir jų sūnūs, jūsų pramonininkai ir senatoriai, jūsų merai ir jūsų generolai, jūsų sportininkai, kino ir televizijos žvaigždės, jūsų valstybių vadovai ir kunigai visai nėra tos patikimos, pažįstamos buržuazinės heteroseksualios personos, kokias norėjote matyti.
    Mes – visur, mes persmelkėme jūsų gretas. Būkite atsargūs kalbėdami apie homoseksualus, nes mes visada esame tarp jūsų: galbūt sėdime per vieną suolą nuo jūsų ir gali nutikti, kad miegosime vienoje lovoje su jumis.
    Nebus jokių kompromisų. Mes nesame vidurinės klasės paliegėliai. Pasižymėdami nepaprastu intelektu, mes esame tikrieji žmogiškosios rasės aristokratai, o tvirto proto aristokratai niekada nepasitenkina mažu. Tie, kurie mums priešinasi, bus ištremti.
    Sutelksime didžiules privačias armijas, kaip Mišima, kad nugalėtume jus. Mes užkariausime pasaulį, nes kariai, įkvėpti ir surišti homoseksualios meilės ir garbės, yra neįveikiami, kaip senovės graikų kareiviai.
    Šeima yra melo, išdavystės, vidutinybių, veidmainystės ir smurto židinys, todėl ji bus panaikinta. Šeima tik slopina vaizduotę ir pažaboja laisvą valią, todėl ji turi būti likviduota. Genetinėse laboratorijose bus pradėti ir išauginti tobuli berniukai. Jie augs komunose, prižiūrimi ir auklėjami homoseksualių eruditų.
    Visos bažnyčios, kurios mus pasmerks, bus uždarytos. Vieninteliai mūsų dievai yra gražūs jauni vyrai ir mes esame atsidavę grožio, moralės ir estetikos kultui. Visa, kas bjauru, vulgaru ir banalu, bus panaikinta. Atstumti heteroseksualių vidurinės klasės nuostatų, galime gyventi taip, kaip mums diktuoja laisva vaizduotė. Mums „per daug” niekada nėra „gana”.
    Nauja rafinuota visuomenė bus valdoma elito, sudaryto iš gėjų poetų. Vienas didžiausių reikalavimų norint užimti aukštą postą naujoje homoerotikos visuomenėje bus atsidavimas graikiškajai aistrai. Bet koks vyras, susitepęs heteroseksualiu geismu, bus iškart atskirtas nuo įtakingo posto. Visi vyrai, kurie primygtinai reikalaus teisės pasilikti kvailais heteroseksualais, bus teisiami homoseksualų teismuose ir dings iš visuomenės akiračio.
    Mes perrašysime istoriją, kurią sumenkino jūsų heteroseksualus melas ir iškraipymai. Mes aprašysime didžiuosius homoseksualius vadus ir mąstytojus, kurie formavo šį pasaulį.
    Mes jums parodysime, kad homoseksualumas, intelektas ir vaizduotė yra neatskiriamai susiję, kad homosesualumas yra būtinas tikrajam vyro kilnumui ir grožiui.
    Mes laimėsime, nes mus maitina nuožmus prislėgtųjų kartėlis, nes ištisus amžius buvome priversti tenkintis tik menka dalimi jūsų kvailuose heteroseksualiuose pasirodymuose.
    Mes irgi pajėgūs naudotis ginklais ir stoti prie pabūklų barikadose, kylant žūtbūtinei revoliucijai.
    Drebėk, hetero kiaule, kai pasirodysime tau be kaukių.”

Komentarai nepriimami.

Kviečiame paremti

Panašios publikacijos

Reklama

Susiję straipsniai

Karas Ukrainoje. Tūkstantis šešiasdešimt trečioji (sausio 21) diena

Locked N’ Loaded | Veidaknygė Ukrainos pajėgos tęsia sėkmingus smūgius agresoriaus užnugaryje. Agresorius skelbia per naktį numušęs 55 dronus. Kaip...

Jonas Ivoška. Jeigu mes nedarysime jokio poveikio… mūsų Tėvynę vis tirščiau gaubs tešlagalviško valstybingumo smogas

Tautieti, žinok, kad Lietuva nėra teisinė valstybė Viešojoje informacinėje erdvėje dažnai nuskamba teiginys, kad Lietuva – teisinė valstybė. Tai...

Dr. Jonas Jasaitis. Liaupsinote mirusį, bet leidote tyčiotis, kol jis buvo gyvas

Seime paminėtos Zigmo Zinkevičiaus 100-osios gimimo metinės Lietuvos Respublikos Seime įvyko konferencija „Kalba, tauta, valstybė“, skirta akademiko Zigmo Zinkevičiaus...

Edmundas Paškauskas. Intelektualus evoliucinis šuolis socialiniuose tinkluose

Teorinis aspektas Įsivaizduokite pasaulį, kuriame visi komentarai socialiniuose tinkluose prieš paskelbiant būtų automatiškai peržiūrėti ir pataisyti dirbtinio intelekto (pavyzdžiui,...