2025-01-11, Šeštadienis
Naujienlaiškis

Vytautas Radžvilas. Kultūros „darbo žmonės“ piktinasi…

Kad nebūtų vietos nei menkiausiai dviprasmybei, tenka kalbėti be užuolankų: ši istorija verta dėmesio tik dėl politinės jos reikšmės.

P. Gražulis nuoširdžiai pasistengė, kad prarastų daugybės žmonių pasitikėjimą ir pagarbą. Taip pat vargu ar kas nors labiau padėjo sukompromituoti pasipriešinimo iš tiesų neokomunistinės ir totalitarinės genderizmo ideologijos sklaidai ir stiprėjimui Lietuvoje nei primityvi ir teatrališka, primenanti pigų cirką šio veikėjo groteskiška „kova“ su šios ideologijos apraiškomis.

Šio „kovotojo“ poelgiuose ne kartą buvo įžvelgiami net sąmoningo provokatoriaus veikimo stiliaus bruožai. Tai niekinga ir pasibjaurėtina. Vien šito pakaktų, kad norėtųsi tik tylėti.

Bet tylėti neišeina matant, kad net 700 (!) niekieno neįgaliotų ir niekam neatstovaujančių „kultūros atstovų“ kolektyviniu laišku pareikalauja pašalinti P. Gražulį iš Seimo kultūros komiteto! Būtent kolektyviniu, bet visai nesusitarę ir niekieno nepamokyti ir nepaliepti. Tarsi kažkokia aukštesnė dvasia tą pačią akimirką būtų apšvietusi visų jų protus.

Atidžiai įsiskaitykime į jų pareiškimą, ir iš karto atsiskleis jo esmė ir tikrasis tikslas. Šis pareiškimas – miglotomis frazėmis menkai pridengtas politinis kaltinimas, kad smerkiamas asmuo vadovaujasi „neteisingomis“ vertybėmis.

Šiurpiai pažįstama – ar ne? Juk lygiai taip pat Sibiro naftininkai, Tolimųjų Rytų medkirčiai, Donbaso šachtininkai, Kazachstano avių augintojai, Uzbekistano medvilnės rinkėjai, Pabaltijo kolūkiečiai siuntė kupinus pasipiktinimo laiškus SSKP CK, „Pravdos“ ir „Krasnaja Zvezda“ redakcijoms. Reikalavo griežtai pasmerkti idėjinius atskalūnus ir nevykusius rašeivas B. Pasternaką, A. Solženyciną ir daugelį daugelį kitų. Nesvarbu, kad dauguma nebuvo jų ne tik skaitę, bet net negirdėję ir vardų. Bet staiga, juos sužinojo ir didžiai pasipiktino stebuklingu būdu išgirdę „atsakingų partinių ir tarybinių darbuotojų“ dažnai tartą frazę: „YRA NUOMONĖ…“

Bet juk P. Gražuliui iki šių kūrėjų – kaip iki Andromedos ūko? Tikrai toloka.

Bet reikalo esmė glūdi visai kitur: tas pats „kolektyvinio pasipiktinimo“ mechanizmas vienodai traiškė tiek genijų, tiek paprastų, bet „neteisingai“ ką nors pagalvojusių ar prasitarusių „tarybinių žmonių“ likimus.

Tai štai – visas šis sovietinis brudas sugrįžo į Lietuvą. Trisdešimtaisiais tarsi atgautos laisvės metais. Iš pažiūros nekaltų kultūros „darbo žmonių“ kolektyvinių laiškų pavidalu.

Tie laiškai buvo ir tebėra vienas galingiausių totalitarinio valdymo vėzdų. Taigi ne šypsokimės prisimindami visas P. Gražulio išdaigas ir kvailojimus, o verčiau pažvelkime tikrovei į akis ir išdrįskime pasakyti sau: tai šliaužiantis ir nepastebimai sugrįžtantis totalitarizmas.

Pagalvokime. Ar nėra taip, kad šiandien – P. Gražulis, o rytoj – TU?

9 KOMENTARAI

  1. Pritariu, Ta pati nuomonė, kad Radžvila sėdi ant dviejų kėdžių. Viena kėdė – liberalų, nes jam nepriimtinos Gražulio kovos priemonės, atseit, kompromituojančios, o kita – antisovietinė kėdė, kai kolektyvinis pareiškimas priminęs sovietinių laikų pareiškimus. Kada Radžvila nuspręs palikti liberalus ir Gražulio saviraišką įvertins teigiamai? Tokie Radžvilo rašiniai atrodo juokingai.

  2. Ponas, Radžvilai,piktinasi ne tik kultūros žmonės Piktinasi visi nors kiek sveiko proto turintys žmonės.Niekas nedraudžia turèti savo pažiūru,ir jas ginti,bet Gražulis yra paprasčiausiai neišsilavinęs nemandagus išverstgerklis chamas.O ir jam artima sritis- koldūnai- kokias sasajas turi su kultūra?Jokiu,kaip ir pats Gražulis..

    • Gražulis reiškia savo požiūrį į Europoje pradėtą garbinti ,rengti būtent vienos lovos pozos -vienalyčių poravimąsi šlovinančius paradus.
      Radžvilas į vardinęs Gražulio reiškiamą pasibjaurėjimą pasibjaurėtinu ,stoja į tų pačių liberastinių kultūrininkų gretas.Lenkai tvarkosi su fetišistiniu ir esme fašistiniu maru.Lietuvoje kultūros vietą užėmė chaltūra.

      • Esmes nepagavai. Vertinti ir kaip ir ka vertingi gali BET KAS. Ir to uzdrausti negalima. Kai norima SUSIDOROTI uz nuomone – tai jau labai labai blogai. Ir blogiausia – kad Lietuvoje toks periodas jau buvo – SSSR okupacija. Tie 700 degenaratu yra elementariausios sovietines naftalinines siuksles.

        • Pritariu,nes Lietuvoje slepiama tiesą, apie 1941-1944 holokausto įvykius. Vos tik tai kas nors pasako kad lietuviai kalti dėl holokausto, iš karto jam keliamos bylos, šalinamas iš universiteto …… Kodėl skelbiama aiški tiesa,kad lietuviai žydšaudžių tauta.?

Komentarai nepriimami.

Mes remiame

Panašios publikacijos

Reklama

Susiję straipsniai

Daugiau kaip 40-ies partizanų palaikai kelerius metus dėl lėšų neskyrimo saugomi nepalaidoti

Valstybei neskiriant lėšų įrengti specialų memorialą Leipalingio kapinėse Druskininkų savivaldybėje, daugiau kaip 40-ies partizanų palaikai kelerius metus saugomi...

Kviečiama į paminėjimą: nekaltumą vertina ne komisijos ar istorikai, o tik teismas

2025 m sausio 12 d. Ukmergėje, Lėno miestelyje ir Lėno miške minimas žymiausias Vyčio apygardos partizanų mūšis su...

Jonas Jasaitis. Piliečio pozicija

Ramybė – kalėdiniuose ir naujametiniuose linkėjimuose bene dažniausiai minimas žodis. Ramybės reikia mūsų namams, apylinkėms, valstybėms. Tačiau pasaulyje...

Prof. Jonas Grigas. Ar galima pasiskolinti energijos iš kosmoso?

Energija yra pažangos varomoji jėga. Jos reikia vis daugiau. Ar galima pasiskolinti energijos iš kosmoso? Jei taip, ar turime...